יש מי שבעדנו: קרן יורקוויל מגדילה השקעתה בחברות ישראליות

הקרן מניו-ג'רזי חתמה במהלך התקופה האחרונה על הסכמי השקעה עם בריינסוויי, התכוף, פאנגאיה נדל"ן, טאואר סמיקונדוקטור ומזור טכנולוגיות - והיום גם עם אברבוך, בה תשקיעה 15 מיליון דולר ב-3 שנים

קרן ההשקעות יורקוויל מניו ג'רזי מגדילה אחזקותיה בחברות ישראליות: במהלך התקופה האחרונה חתמה קרן יורקוויל על הסכמי השקעה עם מספר חברות ישראליות ובהן בריינסוויי , התכוף , פאנגאיה נדל"ן , טאואר סמיקונדוקטור , מזור טכנולוגיות, כמו כן היום (א') פורסם כי הקרן חתמה הסכם עקרונות עם חברת אברבוך לפיה תרכוש הקרן מניות בחברה בתמורה ל-15 מיליון דולר בשלוש השני הבאות.

טאואר הודיעה ב-11 לאוגוסט על הכנסת הקרן כמשקיע חדש בחברה. על פי ההסכם עם יורוקוויל תנפיק החברה לקרן מניות בסכום של עד 25 מיליון דולר בשנתיים הקרובות. טאואר התחייבה להנפיק ליורוקוויל מניות בדיסקאונט של 3%, בהתאם למחיר השוק בעת ההנפקות בעתיד. בעת הכנסת הקרן כמשקיעה בחברה אמר מנכ"ל החברה ראסל אלוונגר כי "הם שמעו עלינו ופנו אלינו, זה טוב לטאואר שמשקיע מארה"ב רוצה להשקיע בה, כוונתם מראה שהם מאמינים בנו".

כשבועיים לפני הודעתה בעניין טאואר הודיעה הקרן כי תרכוש מניות פאנגאיה נדל"ן ב-17 מיליון דולר ב-3 השנים הקרובות.

ביום חמישי האחרון קיימה מנכ"לית הבורסה, אסתר לבנון פגישה עם נציגי קרן יורקוויל בבורסה לניירות ערך בתל אביב. שמוליק ינאי, נציג הקרן בארץ ציין "הפגישה הטובה הייתה פגישת הכרות בין הגברת לבנון למאט בקמן, שותף מנהל בקרן. במהלך הפגישה דובר על הגדלת החשיפה של הבורסה בתל אביב למשקיעים בארה"ב, תרגום הודעות המאיה גם לאנגלית והעמקת שיתוף הפעולה בין הקרן לבורסה בתל אביב".

הקרן הוקמה בשנת 2001 ומעסיקה כ-50 עובדים. היא משקיעה במגוון תחומים, ובהם נדל"ן, אנרגיה, בריאות, מדיה, טכנולוגיה ועוד.

נציין כי הגדלת ההחזקות של הקרן האמריקנית בחברות הישראליות בולטת במיוחד על רקע החלטתה של נורווגיה לממש את החזקתה בחברת אלביט מערכות על רקע פוליטי-מדיני,קריאתו של ארגון עדלה הפרו-פלסטיני לנורווגיה למכור את החזקותיה גם באפריקה ישראל.