אמה של נעה גולדרינג: "רוצח, הבטחת שלא תיגע בשערה מראשה"

"אסף החזיר לי את נעה בשקית ניילון סגורה, ללא רוח חיים", כך זעקה הבוקר בבית המשפט ליזה מיכאל, אמה של נעה גולדרינג ז"ל, שעפ"י החשד נרצחה לפני כחודש וחצי ע"י אביה אסף ביישוב בצרה

"אסף החזיר לי את נעה בשקית ניילון סגורה, ללא רוח חיים", כך זעקה הבוקר (א') בבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה ליזה מיכאל, אמה של נעה גולדרינג ז"ל שעל-פי החשד נרצחה על-ידי אביה אסף ביישוב בצרה. "רוצח, הבטחת שלא תיגע בשערה מראשה - הוא עוד חושב שהוא היה אבא טוב", קראה מיכאל בזעם לעבר בעלה לשעבר בפתח הקראת כתב האישום נגדו.

ברגע כניסתו של אסף גולדרינג לאולם בית המשפט, שקט שרר באולם. את הבזקי המצלמות ניתן היה לשמוע היטב. מיכאל ישבה, מלווה בקרוביה מטרים ספורים ממי שהיה בעבר בעלה ורצח על-פי החשד לפני כחודש וחצי את בתה, והביטה בו. "אמרת שתפסיק עם השקרים", היא צעקה לעברו. גולדרינג נשאר מכונס בעצמו, עטוף בחולצה לראשו, לא מגיב לדבריה.

"אנחנו מצפים ממדינת ישראל שאסף, הרוצח של הבת שלנו ללא סיבה ובתכנון, ייתן על כך את הדין. הוא רצח אותה - והוא חייב להודות על האמת", אמרה אמה של נעה ז"ל. "אסף ביקש ממני סליחה, ואני אמרתי לו שעכשיו הוא לא יכול לבקש סליחה מנעה", היא הוסיפה.

לבקשת סניגורו של גולדרינג, נדחה הבוקר הדיון על מנת לאפשר לו ללמוד את חומר החקירה. גולדרינג עצמו הגיע לבית המשפט כשחולצה מסתירה את פניו מהעיתונאים.

פרקליטו של גולדרינג, עו"ד גדי זילברשלג, המשיך היום בהצגת קו ההגנה של האב הנאשם ברצח. "יש הוכחה חד-משמעית בחומר הראיות, שהוא נטל כמות גדולה של כדורים", הוא אמר. "החומרים שנמצאו בבדיקת השתן שלו מוכיחים חד-משמעית כי הוא לא היה צלול בזמן שעשה את המעשה הנורא הזה".

המכתב האחרון לפני הרצח

בשבוע שעבר נחשף במהדורה המרכזית של חדשות ערוץ 2 המכתב האחרון שכתב גולדרינג, שעות לפני שחנק על-פי החשד את בתו נעה למוות. את המכתב מצאו חוקרי המשטרה על שולחן הכתיבה בחדר העבודה. כמה מטרים משם, בחדר הסמוך, שכבה נעה ללא רוח חיים. אסף הפנה את השוטרים למכתב: "הכל כתוב שם", אמר להם.

"ליזה, יש לי רק שאלה אחת: למה?", רשם אסף רק שעות ספורות לפני שנטל את חייה של בתו היחידה. "למה הונית אותי לחשוב שאת אוהבת אותי? שאת שם בשבילי? כשבפועל ניצלת בציניות ובאכזריות את תום-לבי והנאיביות שבי כדי לטוות חוטים אליי ולהפכני למריונטה בידייך, שתעשה הכל למען שלום-בית והאהבה שבאמת ובתמים שחשתי כלפייך.

"האמון המלא שלי בך הפכו לחרב פיפיות. אין גדול יותר מהבוז שאני חש כלפייך. אני מקווה שתנצלי את ההזדמנות להכות על חטא ולהתוודא על כל המעשים הרעים שחוללת בתא המשפחתי שלנו עד לנקודה זו", נכתב במכתב.

כתב האישום: חשד שרעייתו לשעבר מסיתה את הבת נגדו

כתב האישום שהוגש כבר לפני כחודש, מפרט כיצד האב, שככל הנראה חשש מהתפרקות המשפחה ומכך שלא יראה את בתו, איבד את עשתונותיו וחנק למוות את הילדה. בכתב האישום מפורטת מערכת היחסים העגומה בינו לבין רעייתו לשעבר ליזה מיכאל, וכן הסיבה לרצח הילדה האומללה היתה פירוק הנישואין של ההורים.

"ביוני 2009 חזר גולדרינג לגור בבצרה בגפו", נכתב בכתב האישום. "באותה תקופה הבין שליזה תתגרש ממנו. הוא חשד כי היא מסיתה את בתו נעה נגדו וחשש כי לא יפגוש בה יותר".

כפי שפורסם בחוות-הדעת הפסיכיאטרית שנערכה לגולדרינג, נקבע כי הוא ביצע את מעשיו בשל כעסו על אשתו ובני משפחתה, שלטענתו הרחיקו את נעה ממנו. "אסף היה מתוסכל", צויין בחוות-הדעת.

כתב האישום המצמרר מתאר כיצד נטל גולדרינג ניילון נצמד, הידק אותו לפניה תוך שהוא חוסם את דרכי נשימתה. לאחר מכן, על-פי כתב האישום, וידא כי לבה חדל לפעום, הסיר את הניילון, פשט את בגדיה המלוכלכים והלבישה בבגדים נקיים. לאחר מכן נטל גולדרינג כמות גדולה של כדורים וחתך את ורידיו, בניסיון התאבדות שלא צלח.

צפו בווידאו באתר חדשות ערוץ 2