מריל לינץ': "המשקיעים ישפכו עוד 25-30 מיליארד ש' לבורסה"

בסקירה על כלכלת ישראל, אומרים האנליסטים כי "לא תהיה התאוששות חדה בישראל" ואף מעניקים לה "משקל חסר" בהשוואה לשווקים המתעוררים ■ עם זאת הם מעריכים - חגיגת הקניות בבורסה תימשך

כחודשיים לפני שבנק ישראל העלה את תחזיות הצמיחה למשק הישראלי לשנתיים הקרובות, במריל לינץ', זרוע ההשקעות של בנק אוף אמריקה, נקטו בצעד דומה ונקבו בתחזיות מדויקות להפליא לאלו של בנק ישראל: צמיחה של 0% השנה ו-2.5% בשנה הבאה. היום (ב'), בסקירה מעודכת על כלכלת ישראל, ממשיכים האנליסטים להעריך כי השקל יתחזק כתוצאה מנתוניה הכלכליים של ישראל, מצביעים על מניות מומלצות בבורסה, אך מדגישים מסר חד: בהשוואה לשווקים מתעוררים ישראל תציג ביצועים נמוכים יותר, כך שהם מחזיקים ב"משקל חסר" על הכלכלה הישראלית.

"לא תהיה התאוששות כלכלית חדה בצורת 'V'", אומרים האנליסטים חיים ישראל, מיכה גולדברג וטורקר חמזגלו. "אנו מעריכים כי התמ"ג בשנת 2010 יהיה 'רק' 2.5% גבוה יותר מזה שב-2009, לעומת ממוצע התאוששות של 6% בכלכלות אחרות באזורים מזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה".

האנליסטים ממשיכים להעריך כי השקל יתחזק והריבית במשק תעלה. לאחר שבנק ישראל היה הראשון בעולם להעלות את הריבית בחודש שעבר והעמידה על 0.75%, במריל לינץ' צופים העלאות נוספות של 0.75% במצטבר עד סוף השנה, כך שבעוד חודשים ספורים תעמוד הריבית בישראל על 1.5%. מריל לינץ' שומר כבר חודשים על עמדה שורית על השקל והאנליסטים ממשיכים להעריך כי הדולר ייחלש ל-3.4 שקלים עד אמצע 2010 ויתייצב סביב 3.45 שקלים בסוף 2010.

בבואם לנתח את הראלי בבורסה שזינקה בעשרות אחוזים מתחילת השנה, מדגישים האנליסטים כי הגורם העיקרי לראלי הוא רכישות של משקיעים מקומיים. "אנו מעריכים כי משקיעים מקומיים קנו מניות בהיקף 25 מיליארד שקל במחצית הראשונה של השנה", אומרים האנליסטים. "למרות זאת, רמות הנזילות עדיין גבוהות והעלאות הריבית תהיינה הדרגתיות, מה שאומר שהמקומיים יוכלו לשפוך עוד 25-30 מיליארד שקל לתוך הבורסה".

השוק הישראלי נסחר במכפיל 11 רווחי החברות הצפויים בשנה הקרובה. מדובר במכפיל נמוך יותר בהשוואה לשווקים המתעוררים, ובכלל - להוציא את טבע שנסחרת קרוב לשיא של 3 שנים, המכפיל העתידי בשוק הינו 7.5 בלבד. כי"ל , בזק , בנק לאומי וטבע הן המניות המומלצות על ידי מריל לינץ'. ומה באשרי לשדרוג הסטאטוס של ישראל ל"משק מפותח" על-ידי ה-MSCI במאי 2010? ובכן, האנליסטים אומרים כי לא צפויה פגיעה לפני הרבעון הראשון של 2010.