מעוררת זעם: בארטס מכרה מניות יאהו בשווי 2 מיליון דולר

כך על-פי דיווחי החברה ל-SEC ■ צעד זה מנוגד לרוח אותה מנסה קרול בארטס להכניס בחברה מאז נכנסה לתפקיד המנכ"ל בינואר השנה ■ מזכר לעובדים מבארטס: "להפסיק לבהות בפופיק כל היום ולהתחיל לעבוד"

המשקיעים ביאהו זועמים לאחר שבדיווח שהגישה החברה לרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) התברר כי מנכ"ל החברה, קרול בארטס, וכן מספר בכירים נוספים בה מכרו מניות שלה בשווי מיליוני דולרים, בצעד המנוגד לרוח אותה מנסה בארטס להכניס בחברה מאז נכנסה לתפקידה בינואר השנה.

עיתון ה"גארדיאן" הבריטי מגלה כי בדו"ח שהגישה יאהו מתגלה כי בארטס עצמה ביצעה שני מהלכים גדולים של מכירת מניות בתשעת החודשים האחרונים. במרס מכרה בארטס מניות של יאהו בשוווי 830,000 דולר, ואילו ביוני מכרה מניות בשווי של 1.14 מיליון דולר.

משכורתה של בארטס עומדת על מיליון דולר בשנה והיא זכאית לקבל בונוסים בסכום של עד 4 מיליון דולר בשנה. עם כניסתה לתפקיד הוענו לה אופציות למכירה של מניות החברה בסכום של 5 מיליון דולר.

עם כניסתה לתפקיד מנכ"ל יאהו ניסתה בארטס ליצור רושם של מנהלת עניינית וקשוחה שלעיניה רק מטרה אחת, להוציא את חברת האינטרנט מהבוץ בו היא שקועה בשנים האחרונות, או כפי שהיא עצמה אמרה "לקנות לחברה הזו קצת אוויר לנשימה". במזכר שפירסמה בארטס בשבוע שעבר והופץ בין עובדי החברה היא אף קראה להם "להפסיק לבהות בפופיק כל היום ולהתחיל לעבוד".

אלא שהגילויים החדשים אודותיה מגלים פנים אחרות של בארטס, שהמשקיעים הגדולים לא שמחים במיוחד לראותם. "2 מיליון הדולרים שהיא כבר הרוויחה ממכירת המניות שלה הם הרבה מדי ומהר מדי", אומר אריק ג'קסון מחברת Ironfire Capital, אחת המשקיעות המרכזיות ביאהו, שאנשיה לא היססו לבקר את התנהלותה גם בעבר.

ביאהו ניסו להציג את מהלכיה של בארטס כתרגילים פיננסיים שבוצעו לצרכי מס ואף טענו ש"המניות נרכשו בחזרה, הכל היה למעשה לצרכי ניכוי מס במקור" מסרה דוברת מטעם יאהו.

יש לציין כי בשורה התחתונה, מהלכיה של בארטס הם טיפה בים הסוער אליו נקלעה יאהו, וכי ההשפעה הממשית שלהם על תפקוד החברה היא מזערית, בעיקר לנוכח כישלונה המתמשך להציב תחרות ראויה למתחרתה הגדולה, גוגל .