שלי יחימוביץ': "עופר לקחו סיכונים לא רציניים ורוצים שנשלם"

יחימוביץ' בגלי צה"ל: "המדינה ידעה לנהל את צים טוב יותר מעצמה" ■ אלי גולדשמידט, סמנכ"ל החברה לישראל: "אם אכן יסוכם פיתרון באסיפה באוקטובר, צים תוכל להמשיך ולפעול כפי שהיא כיום"

בתוכנית "מה בוער" עם רינו צרור בגלי צה"ל תקפה חברת הכנסת שלי יחימוביץ' מהעבודה את התנהלותם העסקית של האחים עופר, והאשימה אותם באחריות למצבה הקשה של החברה.

"האחים עשו החלטות מאוד 'ריסקיות', ולקחו סיכונים ממש לא רציניים", אמרה, "הרי ידוע שגם עשו עסקאות עם בעלי עניין, וגייסו 800 מיליון דולר כדי לקנות אניות לעצמם. הם בעצמם הרי מכרו אניות לצים וגזרו קופונים מטורפים. אז עכשיו הם רוצים שנשלם?"

לגבי אפשרות הפיתרון אמרה יחימוביץ' כי "המדינה ידעה לנהל את צים טוב יותר מעצמה": "שיגיעו להסדר, אבל שיעמידו בו בטחונות מתוך הונם הפרטי, למשל. שיציעו ריבית גבוהה, שאפילו יעבירו חלק מהמניות של צים לבעלי האג"ח".

גולדשמידט: "מעולם לא ביקשנו אגורה מהממשלה; לא נפגע באג"חים"

בתגובה אמר סמנכ"ל החברה לישראל, אלי גולדשמידט, כי אין שום כוונה לפגוע באג"חים של העלולים להיפגע. "שלי יחימוביץ' אכן חוששת להם ובצדק", אמר, "אך אין לנו שום כוונה לפגוע בכספי האג"ח שלהם. הנוהל כאן יהיה פריסת חובות".

לגבי היקף הדחייה אמר גולדשמידט כי הפרטים טרם סוכמו. "אנשי צים מנהלים מו"מ עם נציגי ההסתדרות", הוסיף, "אם אכן יסוכם פיתרון באסיפה באוקטובר, צים תוכל להמשיך ולפעול כפי שהיא כיום".

גולדשמידט הבהיר כי חברת הספנות לא דיווחה למדינה על החובות כדי לזכות לסיוע: "מעולם לא פנינו לממשלת ישראל ולו לאגורה אחת של סיוע - ואין לנו כוונה לעשות כן. צים עדכנה את המדינה במצבה בשל אינטרסים כלכליים וביטחוניים, וגם לממשלה יש מניה בצים".