קינג הותיר את הריבית בבריטניה על 0.5% - בהתאם לתחזיות

התוכנית לרכישת אג"ח בהיקף 175 מיליארד ליש"ט לא השתנתה ■ הליפקס: מחירי הבתים בבריטניה עלו באוגוסט ב-0.8% לכ-266 אלף דולר בממוצע ליחידה לאחר שעלו ב-1.2% בחודש יולי

נגיד הבנק המרכזי של אנגליה (BOE), מרווין קינג, הותיר את הריבית על 0.5% - שפל היסטורי ובהתאם לתחזיות השוק. הבנק המרכזי ימשיך ברכישת אג"ח בהיקף 175 מיליארד ליש"ט. ה-BOE מקווה להשלים את רכישת האג"ח בתוך כחודשיים.

נזכיר כי בחודש שעבר נקט ה-BOE בגישה יונית מפתיעה בהרחיבו את תוכנית רכישת הנכסים ב-50 מיליארד ליש"ט. חשוב לציין כי על אף שנקט בפעולות שונות נכשל הבנק של אנגליה בהפחתת עלות ההלוואות בכלכלה האמיתית. הריבית הבין בנקאית (LIBOR) אומנם ירדה אך הבנקים שומרים את המזומנים לעצמם ואינם ששים להלוותם לסוחרים ולצרכנים, ודאי שלא בשער ריבית נמוך.

מחלקת המחקר של FXCM ישראל: "הבנק של אנגליה הוציא יותר מ-125 מיליארד ליש"ט עוד לפני ההרחבה האחרונה של הצעדים הכמותיים, בהתחשב בכך ששפיכה של סכום חסר תקדים זה לא הובילה להקלה משמעותית של מחנק האשראי במשק הבריטי לא נראה כי הזרמה נוספת של 50 מיליארד ליש"ט תשנה באופן מהותי את התמונה".

עוד בבריטניה; מחירי הבתים בבריטניה עלו באוגוסט זה החודש ברציפות, לאור הריביות הנמוכות במתן הלוואות. כך מדווחת סוכנות הנדל"ן הליפקס.

מחירי הבתים בבריטניה עלו באוגוסט ב-0.8% לכ-161 אלף ליש"ט (266 אלף דולר) בממוצע לבית, לאחר שעלו ב-1.2% בחודש יולי. אנליסטים בסקר של "בלומברג" חזו גידול חד יותר של 1%. מחירי הבתים בבריטניה ירדו ב-7.6% מאז תחילת השנה.