מנכ"ל HSBC ישראל: "פירעונות האג"ח יעלו לרמות שלא הכרנו"

יהודה לוי, בפורום מנהלי הכספים CFO: "למערכת הבנקאות בישראל עדיין צפוי מחסור בהון ב-2010 והאשראי הבנקאי ימשיך להיות במגמת ירידה, למרות תנאי הפתיחה הטובים יותר של הכלכלה הישראלית"

"למערכת הבנקאות בישראל עדיין צפוי מחסור בהון ב-2010 והאשראי הבנקאי ימשיך להיות במגמת ירידה, למרות תנאי הפתיחה הטובים יותר של הכלכלה הישראלית". כך אמר היום (ה') יהודה לוי, מנכ"ל HSBC ישראל, בפורום מנהלי הכספים CFO.

לוי לא שותף לתחזיות האופטימיות על תום מחסור האשראי בשווקים הפיננסיים בעולם. לדבריו, לכל המערכת הבנקאות יחסר הון גם בשנים הקרובות.

לוי אמר כי בשונה מהמגמה הכללית במערכת הבנקאית בעולם ובישראל, HSBC בישראל, המחזיק נכון לסוף 2008 בנתח של 47% מסה"כ האשראי הניתן על ידי הבנקים הזרים, שואף להגדיל את האשראי הניתן על-ידו במיליארדי שקלים בשלוש השנים הקרובות לחברות ישראליות.

בנוסף, לוי מעריך כי הפירעונות הצפויים בשוק האג"ח יעלו בשנים הקרובות לרמות שלא הכרנו בעבר, ובשנת 2010 הם צפויים להגיע לרמה של כ-25.4 מיליארד שקל. בעקבות הגידול בהיקף הפירעונות, צופה HSBC עלייה בהיקפי הסדרי החוב. כתוצאה מכך שוק האג"ח לא יהווה מקור משמעותי תומך צמיחה למימון הפירמות בשנים הקרובות.