חוזה חסות החולצה הגבוה בעולם: 20 מיליון ליש"ט לשנה לליברפול

בנק ההשקעות סטנדרד צ'רטרד חתם עם ליברפול ל-4 שנים, בעסקה שמשווה את זו של מנצ'סטר יונייטד עם Aon; בכך מסתיים החוזה בן 17 השנים של האדומים עם קרלסברג, שעמד בשנה האחרונה על 7.2 מיליון ליש"ט בלבד

מועדון הכדורגל של ליברפול רשם בסוף השבוע את אחת מהעסקאות החשובות בתולדותיו, כשחתם על חוזה חסות החולצה הגבוה בהיסטוריה של הכדורגל - 80 מיליון ליש"ט לארבע שנים עם בנק ההשקעות הלונדוני סטנדרד צ'רטרד. בכך משווה ליברפול את חוזה החסות שחתמה מנצ'סטר יונייטד לפני כשלושה חודשים עם ברוקר הביטוח Aon, גם הוא עבור 20 מיליון ליש"ט לעונה (ארבע שנים). ליברפול משאירה מאחור את צ'לסי שמקבלת 10 מיליון ליש"ט לעונה מענקית האלקטרוניקה סמסונג, את טוטנהאם שמקבלת 8 מיליון ליש"ט לחברת הקזינו און-ליין Mansion, ואת מנצ'סטר סיטי שזוכה ל-7.5 מיליון ליש"ט לעונה מאיתיחאד איירווייז.

מדובר בשדרוג משמעותי מאוד עבור הקבוצה ממרסיסייד, שתסיים ביוני 2010 חוזה חסות בן 17 שנים עם חברת קרלסברג. החוזה הנוכחי עם קרלסברג הבטיח לקבוצתו של יוסי בניון 7.2 מיליון ליש"ט בשנה בלבד - רחוק מאוד מחוזי הצמרת של המועדונים המובילים בעולם.

סטנדרד צ'רטרד נחשב לאחר מבנקי ההשקעות המובילים באנגליה. את רוב הונו הוא עושה מפעילות באסיה, במזרח התיכון ובאפריקה. ב-2008 דיווח הבנק על רווח של 4.2 מיליארד דולר.

בשנים האחרונות התקשתה ליברפול לשים את עצמה בשורה אחת מול המועדונים המובילים באנגליה מבחינה כלכלית משתי סיבות: האצטדיון הקטן יחסית באנפילד (45 אלף מקומות) שמקשה על הגדלת ההכנסות מימי משחק, והשני הוא חוזה החסות עם קרלסברג שהיה נמוך משמעותית אפילו מהחוזה הקודם של מנצ'סטר יונייטד עם AIG (עמד על 14 מיליון ליש"ט לעונה).

חסויות החולצה היקרות בכדורגל:

מנצ'סטר יונייטד, 20 מיליון ליש"ט - חברת הביטוח Aon*
ליברפול, 20 מיליון ליש"ט, בנק ההשקעות סטנדרד צ'רטרד*
באיירן מינכן, 17 מיליון ליש"ט - חברת התקשורת T-Home
ריאל מדריד, 15 מיליון ליש"ט - חברת ההימורים האוסטרית BWIN
יובנטוס, 15 מיליון ליש"ט - חברת הנפט הלובית Tamoil
צ'לסי, 10 מיליון ליש"ט - חברת האלקטרוניקה הקוריאנית סמסונג

* ייכנסו לתוקף ביולי 2010