קרדן NV מכרה 3% מ-GTC תמורת 210 מיליון שקל

תרשום רווח של כ-16.5 מיליון שקל ■ לאחר המכירה תמשיך קרדן להחזיק בכ-43.1% ממניות GTC SA ■ מכרה כ-6.7 מניות לפי מחיר ממוצע של 24 זלוטי

חברת קרדן אן.וי. מודיעה הבוקר (א') לבורסה כי מכרה 3% ממניות GTC SA שבבעלותה המלאה בסכום כולל של כ-38 מיליון אירו שהם כ-210 מיליון שקל. לאחר המכירה תמשיך קרדן להחזיק בכ-43.1% ממניות GTC SA ותישאר בעלת השליטה ב-GTC, כפי שהייתה מאז הקימה את החברה בשנת 1994.

כתוצאה מהמכירה צפויה קרדן לרשום רווח של כ-3 מיליון אירו (שהם כ-16.5 מיליון שקל, בהתבסס על דוחותיה הכספיים בסיום הרבעון השני של השנה.

קרדן מכרה באמצעות GTC Real Estate Holdings B.A. כ-6.7 מיליון מניות של GTC SA לפי מחיר ממוצע של 24 זלוטי שהם כ-5.75 אירו למניה ביום ו' נקבע מכירה של המניה הנסחרת בבורסה בפולין ב-24.3 זלוטי. את העסקה הוביל בנק ING.

קרדן דיווחה כי היא רואה בשליטה ב-GTC SA השקעה אסטרטגית חשובה לטווח הארוך וכחלק מהעסקה, הסכימה על חסימה של מניות GTC SA הנוספות שבבעלותה לתקופה של שישה חודשים.

התמורה ממכירת מניות GTC SA נועדה להגדיל את היקף המשאבים הכספיים של הקבוצה, כמו גם לאפשר ניצול הזדמנויות עסקיות.

GTC SA היא ה חברה המובילה בפיתוח נדל"ן במרכז-מזרח אירופה ופעילה בבניית משרדים, מרכזי קניות ומגורים ב-10 מדינות באיזור.

GTC SA נסחרת בבורסה לני"ע בוורשה, פולין לפי שווי שוק של כ-1.32 מיליארד אירו שהם כ-7.3 מיליארד שקל.

GTC פולין פרסמה ב-13 באוגוסט את תוצאותיה הכספיות לבורסה של וורשה ודיווחה על הפסד של 11.9 מיליון אירו ברבעון השני ועל הפסד של 9.8 מיליון אירו במחצית הראשונה של השנה.