"הטייקונים רוצים רק דבר אחד - לדחות את החובות"

גלובס tvלאמיר אייל, יו"ר בית ההשקעות אינפיניטי, יש בטן מלאה על הטייקונים שהחליטו ללכת להסדרי חוב ■ בראיון ל"גלובס TV" הוא מזהיר מפני השלכות הסדרי החוב ומתריע כי טייקונים נוספים מחכים בתור

רגע לפני שאסיפת בעלי האג"ח של אפריקה ישראל יוצאת לדרך, לאמיר אייל, יו"ר בית ההשקעות אינפיניטי, יש בטן מלאה על הטייקונים שהחליטו ללכת להסדרי חוב.

"ברור שבעלי החברות רוצים דבר אחד", אומר אייל בראיון לגלובס TV. "הם רוצים לדחות את החובות, כלומר במקום לשלם בעוד שנה ישלמו בעוד 5 שנים. הם בונים על זה שהמשק ישתפר, שהעולם יחזור למה שהיה קודם לכן, שמחירי הנכסים כנגדם לקחו את ההלוואות ואת החובות האלה יעלו בחזרה - ואז יוכלו לשלם את החוב ברובו, מקצתו או כולו, ובלבד שיישארו בעלים של החברות. למוסדיים אסור לוותר להם".

מתחילת השנה גייסו החברות הציבוריות כ-15 מיליארד שקל באג"ח קונצרניות, רובו ככולו באג"ח מדורגות "AA" ומעלה. "הגיוסים הללו אולי קצת מפתיעים אבל עדיין משקפים צימאון כזה או אחר של הגופים המוסדיים לתשואות גבוהות יותר ממה שמספקות האג"ח הממשלתיות".

כאשר נשאל כיצד הסדרי החוב ישפיעו על השוק, אמר אייל: "במקרה שבו הטייקונים יצליחו לנצח ולדחות את החובות או לבצע 'תספורת' - זה יהיה אקט חמור מאוד עבור המשקיעים. מחכים היום טייקונים נוספים לראות איך הסדרי החוב האלה יסתדרו. אם יהיה תקדים מסוכן אנחנו נראה גל של תספורות או של הסדרים שהם לאו דווקא לטובת הציבור".