אסף רמון, בנו של אילן ז"ל, נהרג בהתרסקות מטוס F-16

ככל הנראה אסף רמון טס לבדו במטוס, כחלק ממבנה בטיסת אימון בשטח אימון מבצעי ■ רמון הבן סיים בהצטיינות קורס טייס לפני כחודש בלבד, במהלכו הצליח להנחית בשלום מטוס בו התגלתה תקלה חמורה ■ מפקד חיל-האוויר, אלוף עידו נחושתן, מינה ועדת חקירה

סגן אסף רמון, בנו של האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ז"ל, הוא הטייס ההרוג בתאונת חיל האוויר, בה התרסק מטוס F-16 מדגם A, סמוך ליישוב פני חבר שבדרום הר חברון. ככל הנראה, רמון טס לבדו במטוס, כחלק ממבנה בטיסת אימון בשטח אימון מבצעי, אז אבד הקשר עימו. המטוס התרסק במהלך טיסת אימונים שגרתית של קורס אימון מתקדם.

בסביבות השעה 14:00 התקבל דיווח במוקד מד"א על נפילת המטוס. אל המקום הוזעקו כוחות חילוץ והצלה, אשר החלו בסריקות נרחבות באזור ולאחר חיפושים נמצאו שרידי המטוס.

צפו בתמונות האחרונות של אסף רמון באתר חדשות ערוץ 2.

לפני כשעה וחצי הגיע מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, לביתה של רונה רמון, אימו של אסף. יחד איתו האלוף במיל' איתן בן אליהו.

מפקד חיל-האוויר, אלוף עידו נחושתן, מינה ועדת חקירה בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה לבדיקת נסיבות האירוע. כמו כן, נעצרו טיסות האימונים של מערך מטוסי ה- F16A עד להודעה חדשה.

אסף רמון סיים בהצטיינות קורס טייס לפני כחודש בלבד - ב-25 ביוני. נציין, כי במהלך הקורס, רמון הצליח להנחית בשלום מטוס בו התגלתה תקלה חמורה. אסף רמון היה בן 15 בזמן שאביו אילן נהרג ב-1 בפברואר 2003 בהתרסקות מעבורת החלל קולומביה. רמון הבן אמר אז כי הוא "רוצה ללכת בעקבות אבא ולטוס לחלל".

אלוף משנה אילן רמון ז"ל, אביו של אסף, זכה לטוס בסקייהוק בתחילת שירותו כטייס קרב בחיל האוויר, לפני שעבר לטייסת ה-F-16. הוא היה צעיר הטייסים שהשתתפו בהפצצת הכור העירקי ב-1981.

בשנת 1982 הטיס רמון האב F-16, ובמהלך הטיסה אירעה תקלה חמורה במטוס. שלא כמו במקרה הסקייהוק של בנו, האב נאלץ באותו אירוע לנטוש את המטוס היקר כדי להינצל.

עדכונים שוטפים מהשטח באתר חדשות ערוץ 2