הערכות: פטריק דרהי יוביל את רכישת מירס במקום HOT

בשבוע שעבר נפגש בעל המניות העיקרי ב-HOT וצוות אנשיו מצרפת עם הנהלת מירס כדי לדון בעסקת הרכישה ■ בתוך כך הוחלט לדחות בשבוע את הגשת ההצעות הסופיות לרכישת החברה, והמועד הסופי יהיה 21 בספטמבר

חברת HOT עשויה שלא להגיש הצעה לרכישת חברת הסלולר מירס, ומי שיעשה זאת במקומה יהיה המשקיע החדש בחברה - איש העסקים הצרפתי פטריק דרהי, שמחזיק בה 20% מהמניות.

ל"גלובס" נודע כי דרהי הגיע בשבוע שעבר לישראל יחד עם צוות מורחב מצרפת שעובד איתו, וזאת על מנת להשתתף במצגת של הנהלת מירס במסגרת מכירת החברה.

המהלך של דרהי להתמודד על רכישת מירס מתואם, ככל הנראה, עם בעלי המניות ב-HOT- קבוצת פישמן וידיעות תקשורת.

מועד המכרז נדחה

על-פי ההערכות, בתיאום בין הצדדים הוחלט כי מי שיוביל את העסקה ומי שינסה לרכוש את מירס יהיה דרהי, ולאחר מכן - אם יצליח ברכישה - יוחלט כיצד להמשיך את התהליך וכיצד ייראה שיתוף-הפעולה של מירס עם HOT.

בתוך כך, נודע כי בעקבות בקשות מטעם המתמודדים על מירס, הוחלט לדחות בשבוע את הגשת ההצעות הסופיות לרכישת החברה, והמועד הסופי יהיה 21 בספטמבר. מלבד דרהי מתמודדים על מירס חברות הסלולר ו-012 סמייל.

בקבוצת אלוביץ', בעלי 012 סמייל, מתכוונים להגיש הצעה לרכישת מירס, אך מדובר במהלך מורכב אסטרטגית שטרם התקבלו בו החלטות סופיות. 012 סמייל, שבשליטת שאול אלוביץ', עשויה להוביל מהלך של התמודדות על מירס, אך מנגד היא שוקלת להתמודד על בזק, כך שהסוגיה מבחינתה מאוד מורכבת.

חברות הסלולר יגישו הצעות לרכישת מירס, למרות שהן יודעות כי הסיכוי לאישור העסקה נמוך לנוכח התנגדות רשות ההגבלים העסקיים ומשרד התקשורת.

3 החברות החליטו להמשיך בתהליך משום שהן מזהות סדק, שדרכו ניתן יהיה אולי לאשר להן עסקה כזו תחת תנאים. מנגד, אם לא יתירו להן לרכוש את מירס - תמיד קיימת בפניהן האופציה לפנות לערכאות משפטיות על מנת לנסות ולדחות את התהליך ככל שניתן, משום שמירס - במקרה שתירכש על-ידי גורם חדש - עשויה לפתח מולן תחרות אפקטיבית, דבר שהן לא מעוניינות בו.

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".