האיחוד האירופי: גוש האירו ישוב לצמוח ברבעון השלישי

[למדור שוקי עולם] אירוסטט: התמ"ג של גוש האירו עשוי להתרחב ב-0.2% ברבעון הנוכחי וב-0.1% ברבעון האחרון של 2009 לאחר שהתכווץ ב-0.1% ברבעון השני

הכלכלה האירופית שבה לצמוח במהלך הרבעון השלישי של 2009, לאחר שממשלות גוש האירו הזרימו מיליארדי דולרים למשק ולבנקים כדי להוציא את האיזור מהמשבר הקשה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. כך עולה מתחזית של אירוסטט, הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של האיחוד האירופי.

התמ"ג של גוש האירו עשוי להתרחב ב-0.2% ברבעון הנוכחי וב-0.1% ברבעון האחרון של 2009 לאחר שהתכווץ ב-0.1% ברבעון השני. בסיכום שנתי, הכלכלה של מדינות גוש האירו צפויה להתכווץ ב-4%.

בזירת המאקרו האירופית; מדד הייצור התעשייתי בגוש האירו ירד ב-0.3% ביולי לנסיגה שנתית של 15.9%. זאת לעומת נסיגה של 16.7% ביוני. אנליסטים בסקר של "תומסון רויטרס" חזו התכווצות של 16.6%. הההתמתנות בהתכווצות בייצור התעשייתי היא תולדה של תוכניות החילוץ הממשלתיות, תוכניות אשר מתקרבות אט אט למיצוי.

דו"ח התעסוקה בגוש האירו לרבעון השני הצביע על כך ששיעור המועסקים ירד ב-0.5% בהשוואה לרבעון הקודם וב-1.8% לעומת החודש המקביל אשתקד. האבטלה באירופה. לאחרונה האמיר שיעור האבטלה בגוש האירו לשיאשל 9.5%.