הנתונים בארה"ב דחפו את הבורסה לעליות: בזק איבדה 2.8%

המניה נלחצה מטה בשל מכירת בלוק מניות על-ידי בעלי השליטה ■ ברקליס בתחזית הצמיחה החזקה ביותר למשק הישראלי ■ אלביט הדמיה זינקה ב-4.9%, אפריקה ישראל איבדה 4.1%

יום מסחר תנודתי עבר על הבורסה. היום נפתח בעליות, עבר לירידות ואז שוב חזרו העליות, כאשר המדדים הושפעו בעיקר מהנעשה מעבר לים. בשעות הצהריים כבר הסתמנה מגמת עליות מובהקת, עם פרסום נתוני מאקרו חיוביים בארה"ב שעה לפני פתיחת המסחר שם.

החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט עלו בכ-0.3% לאחר שמדד המכירות הקמעונאיות הצביע על עלייה של 2.7% לעומת צפי לעלייה של 1.9%. להוציא מכירות כלי הרכב אשר קיבלו דחיפה מהותית בשל תוכנית "מזומן-תמורת-גרוטאה", עלו המכירות ב-1.1%, אך גם נתון זה היה טוב מהתחזיות המוקדמות שעמדו על 0.4%.

בינתיים בת"א, מחזור המסחר הסתכם בכ-1.67 מיליארד שקל, בהתאם לממוצע השנתי. בנק ההשקעות הבריטי ברקליס יצא בתחזיות הצמיחה החיוביות ביותר על המשק הישראלי ומניית בזק ריכזה את מחזור המסחר הגבוה בשוק על רקע מכירת מניות על-ידי בעלי השליטה. אפריקה , כהרגלה, ריכזה עניין רב לקראת המו"מ על הסדר החוב.

"ההתאוששות בישראל - החזקה בקרב המדינות המפותחות"

"אנו צופים צמיחה של 0.3% בכלכלת ישראל השנה וצמיחה של 2.9% בשנה הבאה", מסרו כלכלני ברקליס. "ההתאוששות בישראל תהיה החזקה ביותר בקרב כל המדינות המפותחות". התחזיות של ברקליס הן הגבוהות ביותר בשוק. נזכיר כי בתחילת החודש העלה בנק ישראל את תחזיות הצמיחה למשק ל-0% השנה ו-2.5% בשנה הבאה. עוד במאקרו, היום לאחר סגירת המסחר (18:30) יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט. עפ"י הערכות בשוק, המדד צפוי לעלות ב-0.5%, אך האנליסטים מזהירים מפני הפתעות, שכן באוגוסט נמשכו השפעות המיסוי על המדד.

כאמור, בזק ריכזה עניין רב לאור הפצת מניות בעלי השליטה על-ידי סיטי ולידר שוקי הון. מדובר בהפצה של 96 מיליון מניות במחיר של 7.8 שקל למניה, הנמוך בכ-4% ממחיר הסגירה של המניה אתמול. אפריקה המשיכה גם היא לככב באור הזרקורים, כאשר היום הזהיר יובל בן-זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים, מפני השקעה במניה. בשוק מעריכים גם כי מנורה-מבטחים ופסגות ייצגו את מחזיקי האג"ח של אפריקה במו"מ מול ההנהלה, כאשר מגדל והראל מתמודדות על המקום השלישי.

"החברה בבעיה קשה", אמר בן זאב. "החלטת ההשקעה במניה כרוכה בסיכונים גבוהים. לחברה אין די מקורות לשלם את מלוא התחייבויותיה". בן זאב החזיק עד היום בהמלצת "מכירה" על המניה ובמחיר יעד של 35 שקל למניה, אולם היום הוא הסיר את מחיר היעד.

ת"א- 25 ת"א-100 תל-טק15 נדלן 15 בנקים

זיסר ממשיך לבנות במזרח אירופה

במקביל למגעים להסדר החוב, אפריקה ממשיכה בניסיונותיה להנזיל נכסים: אמש (ב') דווח כי החברה הבת, אפריקה ישראל סחר, תמכור את אחזקותיה בקבוצת האחזקות הפרטית אלון (26.14%) לשותפיה בחברה 58-61 מיליון דולר. לא פחות חשוב מכך, בעקבות ההסכם, אפריקה ישראל סחר תפסיק לשמש קבוצת לווים אחת עם קבוצת אלון, דבר שמשמעותו שחרורה של אפריקה סחר ממינוף של מאות מיליוני שקלים ויותר.

טבע המשיכה להיסחר על רקע ההודעה הדרמטית מאתמול של מתחרתה הגדולה בארה"ב, מיילן, כי הגישה בקשה לאישור גרסה גנרית לקופקסון, התרופה הנמכרת ביותר של טבע. גלעד שריג, אנליסט מבנק הפועלים, התבטא אמש בעניין ואמר כי "השוק מאוד רגיש לחדשות על הקופקסון. ברור לי שביום שבו תהיה השקה או אפילו כשה-FDA ייתן אישור עקרוני לשווק גרסה גנרית - המניה תחטוף. זו תהיה הירידה הכי חדה שלה בשנים האחרונות".

בזירת הטכנולוגיה, אורכית נסחרה לאחר שהודיעה על חתימת החוזה המיוחל בהודו בהיקף של כ-4 מיליון דולר. טאואר הודיעה על חוזה חדש בקוריאה, כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"גלובס". טאואר תספק רכיבים המיועדים לתאורת ה-LED והחוזה יתחיל לתרום לשורת ההכנסות של החברה משנה הבאה.

פלאזה סנטרס, החברה הבת של אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר, רכשה שטח של 55 אלף מ"ר בלודז', העיר השנייה בגודלה בפולין, לשם הקמת קניון ומרכז בידור, בהשקעה כוללת של 85 מיליון אירו. כך דיווחה החברה לבורסה של לונדון. לפי הערכות בשוק, מתוך סכום זה הוקצו 13-14 מיליון אירו לטובת רכישת הקרקע.

[לאתר המעו"ף]