סיטי ולידר שוקי הון הפיצו היום כ-96 מיליון מניות בזק בדיסקאונט של 4%

מדובר במניות FSBR אשר מכרה בחודש שעבר כ-149 מיליון מניות נוספות ■ גורמים בשוק: "המכירה באה בעקבות ביקושים מצד אותם משקיעים שהשתתפו בהפצה הקודמת" ■ "כל המוסדיים רצו את המניות"

בית ההשקעות סיטי הפיץ היום (ג') כ-96 מיליון מניות בזק (3.6% מהון המניות) השייכות לבעלי השליטה FSBR (אייפקס, חיים סבן ומורי ארקין), במחיר של 7.8-7.85 שקל למניה, קרי דיסקאונט של כ-4% על מחיר הסגירה של המניה אתמול בבורסה. כך נודע ל"גלובס". ההפצה בוצעה דרך לידר שוקי הון בעסקאות מחוץ לבורסה, וזהות הקונים כבר נקבעה הלילה.

ההפצה היום מגיעה כחודש לאחר שבוצעו 2 הפצות אחרות של מניות בזק: האחת של גד זאבי בתחילת אוגוסט, אשר מניותיו מעוקלות וכ-155 מיליון מהן נמכרו לצורך החזרת חובות לבנקים, והשנייה של FSBR אשר מכרה כ-149 מיליון מניות ב-12 באוגוסט. ההפצה היום תנקה את מניות FSBR שהועמדו להפצה (כ-10% מהון המניות) ולאחר המכירה תחזיק הקבוצה כ-30% מהון המניות של בזק.

גורמים בשוק אומרים היום ל"גלובס" כי ב-FSBR ביקשו לנצל את המחיר הגבוה יחסית של מניית בזק על מנת למכור את המניות. בחודש האחרון עלתה מניית בזק ב-2.5% ומתחילת השנה זינקה ב-3.7%. כאמור, תנאי המכירה נסגרו כבר הלילה והמניות הופצו למשקיעים שהתחייבו לקנות מבעעוד מועד.

עוד נודע, כי לאחר הפצות המניות בחודש שעבר, FSBR התחייבה בפני המוסדיים שלא לבצע מכירות נוספות במשך 90 יום, אולם זאבי ביקש להקדים אותם ורצה למכור מניות נוספות 80 יום לאחר המכירה שלו. אם כן, הצדדים היו אמורים למכור את המניות באמצע חודש נובמבר, אך ל"גלובס" נודע כי אייפקס ביקשו לנצל את העליות במניה והקדימו את המכירה.

"המכירה באה בעקבות ביקושים מצד אותם משקיעים שהשתתפו בהפצה הקודמת בחודש שעבר", אומר גורם בשוק ל"גלובס", אשר מקורב לנושא. "כל המוסדיים בישראל רצו את המניות. היו כאן ביקושי יתר".