כפי שנחשף ב"גלובס": טאואר חתמה על חוזה בקוריאה

טאואר תספק רכיבים המיועדים לתאורת ה-LED ■ אבי שטרום, מנהל קו המוצרים בטאואר: "בעוד 10 שנים כל התאורה - גם בבית וגם ברחוב - תהיה תאורת LED" ■ החוזה יתחיל לתרום לטאואר משנה הבאה

בדיוק לפני שבוע נחשף ב"גלובס" כי חברת השבבים טאואר חתמה על 3 חוזים בקוריאה, מתוכם היא תדווח על אחד ושניים נוספים לא יפורסמו בשל התנגדות הלקוחות. היום (ג'), טאואר דיווחה לבורסה על החוזה בקוריאה, במסגרתו תפתח טאואר לחברת GrandTek פלטפורמת מתח גבוה לרכיבי Power ב-700 וולט, שתענה על צרכי שוק תאורת ה-LED.

שיתוף-הפעולה בין החברות ישלב בין טכנולוגית ה-700V של חברת GrandTek עם פלטפורמת ניהול צריכת ההספק של טאואר ויביא לפתרון המקיף ביותר הקיים בתעשייה כיום עבור מוצרי 700V. עלויות הפתרון תהיינה החסכוניות ביותר בתחום, בו מצליחות מעט מאוד יצרניות שבבים לקחת חלק. חברת SemiHow, ספקית קוריאנית של מוצרים בעלי מתח גבוה, חתמה על הסכם במסגרתו תאמץ את פלטפורמת ה-Power 700V של טאואר לממירי AC ל-DC המיועדת לשוק תאורת ה-LED התעשייתי. טאואר צופה התחלת הכנסות ממוצרי SemiHow ברבעון השני של שנת 2010.

הוג'ין לי, נשיא GrandTek לא חסך מחמאות מטאואר, ואמר כי "חיפשנו אחר השותף הנכון על-מנת לפתח את פלטפורמת Power 700V המתקדמת. טאואר הייתה המנצחת הברורה שכן היא ידועה בעולם כספק המוביל של תהליכי Power עבור התקני תאורת ה-LED. היינו זקוקים ליצרנית שבבים בעלת יכולות טכנולוגיות חזקות ואנו בטוחים כי טאואר תאפשר לנו לענות על הדרישות שלנו לביצועים, גודל שבב ואיכות מתמשכת. יחד עם טאואר, יש בידינו את ההזדמנות הטובה ביותר להצלחה".

שוק ה-LED - תאורת המחר

תאורת ה-LED צפויה להיות התחליף של מנורות הפלורוסנט המיועדות לחיסכון בחשמל, ולצורך הדוגמה נורות ה-LED הן הנורות המתוקנות בפנסים וברוב המכוניות כיום. "בעוד 10 שנים כל התאורה - גם בבית וגם ברחוב - תהיה תאורת LED", אומר אבי שטרום, מנהל קו המוצרים בטאואר. "הבעיה איתן היא שהן עובדות על מתח DC נמוך ולכן צריך לתרגם את הוולט הגבוה בבית ל-DC. זה יקר, אך הפתרון שאנו מציעים הוא זול - שבב שיושב על הנורה ומבצע את ההמרה. כל נורת LED תכיל בעתיד שבב כזה".

אין זו דריסת הרגל הראשונה של טאואר בשוק ה-LED. רק לפני כחודש הודיעה החברה על החוזה הגדול בתולדותיה בהיקף של כ-50 מיליון דולר בשנה, עם חברת אינטרסיל האמריקנית, גם הוא בתחום ה-LED. שוק ניהול צריכת ההספק (Power Management) נמצא בצמיחה בשנים האחרונות, ואת השימושים שלו ניתן למצוא בלא מעט מכשירי אלקטרוניקה. כך למשל, במחשבים ניידים מושם היום דגש לא רק על המהירות אלא גם על אורך חיי הסוללה, ויש צורך ברכיב אחד שיכול לבצע אינטגרציה של מעגלי החישוב ביחד עם השליטה במתחים הגבוהים, על מנת לנהל ביעילות את צריכת ההספק בתוך הסוללה.

על-פי חברת DisplayBank, שוק ה-LED צפוי לצמוח מ-700 מיליון דולר ל-2 מיליארד דולר בשנת 2013 - צמיחה שנתית של 45%. חברת המחקר מציינת כי פלטפורמת מתח גבוה זו אידיאלית לתאורת LED עבור מסכי LCD גדולים, שוק הגדל במהירות וצפוי לצמוח מ-41 מיליון דולר בשנת 2007 ל-7 מיליארד דולר בשנת 2013, צמיחה שנתית של 135%.

פוטנציאל גדול, תחרות מועטה

מנכ"ל טאואר, ראסל אלוונגר, סיים באחרונה ביקור מוצלח בקוריאה במסגרתו חתמה החברה על מספר חוזים חדשים. אחת הסיבות לחוזה הנוכחי היא החלטתה של ממשלת קוריאה להעביר את כל התאורה הציבורית לתאורת LED בשנים הקרובות.

"אנו מעריכים שגם ממשלות אחרות בעולם ילכו בעקבותיה", אומר שטרום. "הפוטנציאל גדול מאוד. אנו מצפים למכירות של כ-10 מיליון דולר בכל שנה ב-2010-2012, אולם החל מ-2013 ואילך אנו מצפים להגיע למכירות של יותר מ-30 מיליון דולר בשנה בכל העולם. אנו מצפים לדריסת רגל במדינות אחרות, בעיקר באירופה. התחרות כאן הרבה יותר מצומצמת. יש אולי עוד 2 חברות שבבים שיודעות להציע את הפתרונות הללו, מלבד טאואר".

כאמור, טאואר לא תדווח על 2 חוזים אחרים שהשיגה בקוריאה בשל התנגדות הלקוחות עימם היא חתמה על החוזים. קשה לאמוד במדויק את היקפם של החוזים, אולם לפי ההערכות בשוק טאואר מחויבת להודיע על כל חוזה שהיקפו עולה על 15 מיליון דולר, כך שניתן להעריך כי היקפו של כל אחד מ-2 החוזים האמורים הינו פחות מ-15 מיליון דולר.

בתקופה האחרונה נמצאת טאואר בתנופה בכל הקשור להשגת לקוחות חדשים והרחבת הפעילות עם לקוחות קיימים. תפוקת הייצור במפעלי החברה עלתה, עובדי החברה עוברים אט-אט לעבודה מלאה לאחר שנאלצו לעבוד ב-80% משרה בחודשי המשבר הכלכלי הקשים והחברה אף העלתה את תחזית ההכנסות שלה לרבעון השלישי של השנה. טאואר מצפה לרשום הכנסות של 77-80 מיליון דולר ברבעון השלישי, צמיחה של כ-30% בהשוואה לרבעון השני. בחברה מצפים ל"שיפור משמעותי" בהכנסות הרבעון הרביעי של השנה ולהמשך השיפור גם ברבעון הראשון של 2010.