התמ"ת יעניק תמיכה של 103 מיליון שקל לשם העתקת מחלבת טרה מת"א לפארק התעשייה שבנתיבות

מדובר במענק של 20% מתוך סך השקעה של 515 מיליון שקל שתבצע טרה ■ מנהל מרכז ההשקעות בתמ"ת, חזי צאיג: "ההשקעה תביא להעסקת 500 עובדים במישרין ו-1,500 עובדים באופן עקיף"

אושרה בקשת טרה לקבל מהתמ"ת מענק, לשם העתקת המפעל שלה מאזור תל-אביב לאזור התעשייה פארק נע"מ שסמוך לעיירה נתיבות. המענק יסתכם ב-103 מיליון שקל מתוך סך השקעה בהיקף של 515 מיליון שקל שהחברה תבצע במהלך. מדובר במפעל לייצור חלב, מעדנים וגבינות.

את בקשת טרה אישרה ועדה בינמשרדית המשותפת לאוצר והתמ"ת ברשות מנהל מרכז ההשקעות של התמ"ת, חזי צאיג. המענק ניתן במסגרת ההחלטה של שני המשרדים לעודד הקמת מפעלים מחוללי שינוי באזורי הפריפריה.

"חברה מענף המשקאות והמזון אשר מבצעת מגה השקעה כדוגמת טרה, תביא לידי יצירת מקומות עבודה טובים ויציבים למשך שנים רבות. אני סבור שלראשונה ניתנה הזדמנות רצינית לפיתוח אזור נתיבות ומשרד התמ"ת על יחידותיו השונות ימשיכו לקדם את האזור כולו", אמר שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר. "מדובר במפעל עוגן שמביא בשורה חדשה ומרעננת לאזור שהיה שומם ונטוש במשך שנים רבות. ההשקעה האמורה תביא להעסקתם של כ-500 עובדים באופן ישיר ועוד כ-1500 עובדים באופן עקיף. מניסיוננו, כניסת מפעל עוגן לאזור תעשייה תביא בעקבותיה לכניסת מפעלים נוספים שימלאו את הפארק", אמר צאיג.

בכוונת טרה להעתיק את המחלבה ממרכז תל-אביב ולהרחיב את מערכי הייצור, על-ידי השקעה בציוד חדש ומתקדם אשר יגדיל את תפוקת המפעל וייעל את תהליכי הייצור.

נציין, כי במסגרת מסלול הסיוע להקמת מפעלים מחוללי שינוי, תינתן אפשרות למתן תוספת של עד 5% נוספים מסך ההשקעה במקרים בהם הזוכים יקדימו את מועד הקמת המפעל. כמו כן, במקרים של העתקת מפעל יינתן בנוסף למענקי ההשקעה גם מענקי העתקה בהיקף של עד 15 מיליון שקל, כך שלטרה יש אפשרות תיאורטית לקבל עוד כ-40 מיליון שקל.