הקבלנים בשלהם: "קבוצות הרכישה מעלות את מחירי הדירות במרכז"

סגן נשיא התאחדות הקבלנים בעקבות זכיית גינדי החזקות במכרז דרום הקריה: "קבוצות הרכישה מציעות מחירים גבוהים בידיעה שייהנו מהטבות מיסוי שקבלנים חוקיים לא נהנים מהן"

ציבור רוכשי הדירות בישראל כבר רגיל לעמדה החוזרת ומושמעת של התאחדות הקבלנים, שלפיה כל עוד המצב הקיים נמשך, ובעיקר המחסור ההולך וגדל במלאי הדירות בארץ, מחירי הדירות מסמנים כיוון אחד בלבד: למעלה. היום (ג') בפרסום של ההתאחדות, היא אינה מסתפקת בהצהרה הקבועה, אלא גם מוצאת את האשמים: לא אחר מאשר הטרנד הלוהט של ענף הנדל"ן למגורים בישראל, קבוצות הרכישה - שלא במקרה, מהוות מתחרה רציני לקבלנים בעשרות אחוזי ההנחה שהן מספקות ללקוחות.

וכך טוען היום סגן נשיא ההתאחדות, ראול סרוגו: "הפעילות של קבוצות הרכישה בישראל היא אחד הגורמים העיקריים להעלאת מחירי הקרקע באזור המרכז, ומכאן - אחד הגורמים העיקריים להעלאת מחירי הדירות באזורי הביקוש בישראל".

הטענות, לדברי ההתאחדות, מגיעות בעקבות זכייתה של חברת גינדי החזקות במתחם דרום הקריה, שעליה נודע אתמול. "המכרז הזה שובר את המיתוס שקבוצות הרכישה מורידות את מחירי הדירות בישראל", טען סרוגו. "פעילותן גורמת את התוצאה ההפוכה - העלאת מחירי הדירות".

"קבוצות הרכישה מציעות מחירים גבוהים על הקרקע בידיעה שהן יוכלו ליהנות מהטבות מיסוי שקבלנים חוקיים לא נהנים מהן, ולהציע דירות במחירים נמוכים יחסית", אמר. "קבלנים המשתתפים באותו מכרז נאלצים אף הם להעלות את המחיר עבור הקרקע על מנת לזכות, והתוצאה כמו במקרה זה - מחיר הקרקע כפול מהערכת השומה של מנהל מקרקעי ישראל במכרז".

סרוגו הוסיף גם הצעה אופרטיבית: "אם ראש הממשלה נתניהו ושר השיכון אטיאס מעוניינים להפחית את מחירי הדירות בישראל הם חייבים לתקן את האפליה הקיימת בשוק הבניה למגורים המאפשרת לקבוצות הרכישה ליהנות מהטבות מיסוי".