צ'קלייט מקבוצת Whitewater במו"מ לעסקאות במיליון דולר

מגייסת בארה"ב מפיצים ■ מנכ"ל צ'ק לייט, אייל מור: "חשוב לנו להגביר נוכחותנו בשוק זה בעזרת רשת הפצה מקומית ומקצועית, שתספק כלים לחברות המים האמריקניות להתמודד עם בעיות זיהום המים המתגברות"

חברת ביטחון המים Checklight השיקה פעילות מסחרית בשוק האמריקני ומינתה לצורך כך את בוב תומאס כנציג החברה באטלנטה, ג'ורג'יה. הטכנולוגיה של החברה זכתה לאישור (Verification) של הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה (EPA).

בשלב הראשון תתרכז הפעילות של החברה בגיוס מפיצים והכשרתם בכל רחבי ארה"ב תוך פנייה ללקוחות הפועלים בתחום איכות המים הן בתחום העירוני והן בתחום התעשייתי.

צ'קלייט עוסקת בתחום ניטור מי שתייה באמצעות טכנולוגיה ייחודית של חיידקים מאירים, המגלים זיהומים בריכוזים נמוכים. הנציגות החדשה באטלנטה כבר חתמה על עסקה ראשונה בארה"ב לאספקת ערכה ניידת של צ'ק לייט לזיהוי המזהמים, והיא מדווחת גם על מו"מ לחוזים בהיקף של עד מיליון דולר עם לקוחות במדינות הדרום והמערב התיכון בארה"ב.

צ'קלייט מקבוצת Whitewater כבר נהנית מחדירה לשוק הסיני וביצעה בו כמה עסקות, האחרונה שבהן בהיקף של כחצי מיליון שקל בעיר מהגדולות בסין - צ'ונגצ'ינג. כמו כן, לחברה מכירות ראשונות בסינגפור ובישראל.

באחרונה השלימה את פיתוחו של מוצר נוסף (כשהמוצר הראשון הוא אותה ערכה ניידת) - מכשיר אוטומטי לניטור רציף של רעילות במי שתייה, המתבסס על הטכנולוגיה הייחודית של החיידקים המאירים.

"אנחנו פועלים בימים אלו לגיוס מפיצים למוצרינו בארה"ב", ציין אייל מור, מנכ"ל צ'קלייט. לדבריו, "לאור האינדיקציות על תחילת התאוששותו של השוק האמריקני, חשוב לנו כעת להגביר את נוכחותנו בשוק זה בעזרת רשת הפצה מקומית ומקצועית, שתספק כלים לחברות המים האמריקניות להתמודד עם בעיות זיהום המים המתגברות".

אחת מ-50 הטכנולוגיות המבטיחות

לפני חודשיים דיווח "גלובס" כי החברה החלה בסבב גיוס של מיליוני דולרים ספורים לפי שווי של 10 מיליון דולר, וכי דורון בירגר - שמונה ליו"ר החברה - צפוי לסייע לחברה לפתוח דלתות בקרב גופי המימון. במסגרת זו, כבר קיבלה החברה מהחברה האם Whitewater השקעה של 500 אלף דולר. בתמורה, אחזקתה של ווייטווטר בצ'קלייט תגדל מ-13% ל-26%. נזכיר כי באפריל דורגה צ'קלייט כאחת מ-50 טכנולוגיות המים המבטיחות בעולם על-ידי פרויקט ארטמיס, חברת מחקר אמריקנית המתמקדת בנושאי איכות הסביבה ופתרונות מים.

את הטכנולוגיה שבבסיס פעילות החברה פיתח פרופ' שמעון אוליצור מהמחלקה למיקרוביולוגיה בטכניון, שגם משמש כראש המו"פ בחברה. בתו, ד"ר נירית אוליצור, משמשת בה כמדענית הראשית.

וייטווטר היא קבוצת בקרה ואבטחת מים, המחזיקה בארבע חברות: צ'קלייט; גלקון, שעוסקת בניהול ובקרה של מערכות מים לצורכי גינון עירוני וחקלאות; Whitewater Security, המספקת פתרונות כוללים לביטחון מים; ו-Whitewater Well, שעוסקת בפיתוח ושיווק של מוצרי שליטה ובקרה על תהליכי הפקת מים.

וייטווטר חידשה אופציה להגדיל את אחזקותיה בחברה הבת גלקון מ-37% ל-51%, תמורת 27 מיליון שקל. אם יתממש המהלך, הוא יקנה לה שליטה בחברה. בכוונת וייטווטר להשקיע בהמשך השנה 500 אלף דולר גם בווייווטר וול. בנוסף, היא מתכננת בהמשך השנה להשקיע בחברה חמישית.