"אני מעריך שנראה עוד רכישות בעתיד הקרוב והרחוק של נייס"

כך אמר ערן לירון מחברת נייס במסגרת כנס ה-JOURNEY 2009, שנערך היום בת"א בשיתוף "גלובס" וארנסט אנד יאנג

"אנחנו מתחילים לראות התעוררות התקופה האחרונה בזירת המיזוגים והרכישות בתחום הטכנולוגיה. השנה האחרונה היתה דלה בפעילות בזירה הזו בגלל המשבר - היו מספר נסיונות ועסקאות קטנות בתחום ה-M&A בטכנולוגיה וההיי-טק, אך התעוררות אכן נראית לעין. מיזוגים ורכישות זו פלטפורמה חשובה לחברות בתחום הטכנולוגיה, ובתקווה לראות אותה קמה לחיים". כך אמר היום (ג') איוון ברוקמן, מקרן בלקסטון הפעילה בתחום ההון סיכון, במסגרת כנס ה-JOURNEY, שנערך בת"א בשיתוף "גלובס" וארנסט אנד יאנג.

חברי הפאנל דנו בזירת המיזוגים והרכישות (M&A) בתקופה של משבר ותקופה שאחריו. "כדי שזירת ה-M&A תהיה פעילה ורוחשת חיים, רצוי שיהיו עוד הנפקות של חברות טכנולוגיה, כי ככל שיהיו יותר חברות בשוק, שירשמו הצלחות, וככל שהן ייחשפו ליותר גורמים וליותר משקיעים וחברות, ככה הביקוש יעלה ונראה עוד מיזוגים בתחום", אמר ברוקמן.

איתי מקוב מסיטיגרופ, אמר כי "גם אני מסכים שפעילות ערה בשוק ה-IPO חיונית לזירת המיזוגים והרכישות כדי לגרום לתאגיד גדול להסתכל לכיוונך בעניין, ולשקול למזג את הפעילות שלך לתוכו, זה יכול להיות הרבה יותר טוב אם תהיה איזו שהיא פלטפורמה בה הוא יכול להעריך את הביצועים שלך ולאחר שיצאת להנפקה, אתה חשוף הרבה יותר, ואם אתה מצליח, אתה תמשוך אליך הרבה עיניים מתעניינות".

ערן לירון מחברת נייס מערכות, ציין כי "בתקופה האחרונה יצאנו במספר רכישות שיעשירו את הפעילות שלנו. הזירה הזו של המיזוגים והרכישות היא חיונית לכל חברה ששואפת לצמוח, ואני מעריך שבהחלט נראה עוד רכישות מהסוג הזה בעתיד הקרוב והרחוק של נייס".

לשאלה "איזה סוג של חברות נייס מחפשת למזג לתוכה", לירון אמר כי "נייס מחפשת חברות רווחיות וטובות שנמכרות בזול. אנחנו מאמינים שתחום החדשנות יעורר עניין רב מעכשיו ובשנים הקרובות. כבר אמרתי כל חברה שרוצה להשתפר ולצמוח, חייבת לאמץ את ה-M&A כחלק ממדיניות".

אורן בר-און, מארנסט אנד יאנג ישראל: "ברבעון השני ראינו עלייה בעסקאות הטכנולוגיה הסימנים מראים כי הגענו כבר לתחתית ומכאן דרכנו מעלה. הנתונים עדיין לא מזהירים והרבה עסקאות נחשבות לעסקאות "לחוצות" במחיר הרבה יותר נמוך מזה שיכולנו לקבל בתקופה אחרת, אבל בהחלט רואים שיפור בתחום".

"כשהשוק יחזור לשיגרה מלאה וייצא מהמשבר תחום החדשנות יעורר הרבה עניין בקרב השחקנים המרכזיים. ובישראל קיימות הרבה חברות שיכולות להציע את שירותיהן בתחום, ולכן אני מצפה לפעילות ערה בסקטור אצל החברות הישראליות הותיקות וגם החדשות, שחדשנות היא הלחם והחמאה שלהן".

ברוקמן: "בשנה האחרונה, בגלל המשבר, ראינו הרבה עסקאות שנערכות בצורה של העברת מניות, ואופציות, יותר מאשר במזומן. לחברות פשוט לא היו מזומנים. עם זאת, העניין עדיין קיים חברות מעוניינות לחתום עסקאות שיביאו להעלאת ערך של המוצר שלהן, או השירות שהן מספקות, ומבחינה זו נמדדת החשיבות של שוק ה-M&A - ולהערכתי עם היציאה מהמשבר השוק הזה יתעורר ונראה מהלכים גדולים".