מניות התעופה באסיה המריאו: הנג-סנג עלה ב-2.6%

אירופה פתחה בעליות: פוטסי מוסיף 1.1% ■מלך האג"ח, ביל גרוס, הגדיל אחזקותיו באג"ח ממשלתיות של ארה"ב לרמתן הגבוהה מזה 5 שנים ■ בנק מקיורי עדכן מעלה את המלצתו למניית צ'יינה איירלנס ל"תשואת יתר" מ"תשואת חסר"

מרבית המדדים המובילים באסיה ננעלו בעליות שערים בהובלת מניות התעופה שזוכות לסקירות חיוביות ושידרוג ההמלצות. חברות התעופה זוכות למעט נחת לאחר חודשים רבים של ירידה בנפח הטיסות ובהובלות - מה שגרם להקטנת יעדי הטיסה וצמצום עלויות.

ובזירה האירופית, יום המסחר נפתח בעליות שערים לקראת פרסומם של נתוני מאקרו בבריטניה ואירופה.

שוק העבודה הבריטי צפוי להציג סימנים נוספים של היחלשות היום עם פרסום נתוני התעסוקה בבריטניה. כלכלנים צופים כי תביעות האבטלה הראשוניות יעלו באוגוסט ב-25,000. הגידול במספר המובטלים ידחוף את שיעור האבטלה בבריטניה לשיא 12 שנתי של 5%. "כאשר מביטים קדימה, הנתונים אינם מעודדים", מסבירים במחלקת המחקר של FXCM ישראל.

סקר כלכלנים שנערך על ידי "בלומברג" מראה כי אנשי המקצוע סבורים כי שיעור האבטלה ימשיך ויאמיר עד לשיא של 9% בשנה הבאה. האבטלה הגואה מצמצמת את ההכנסה הפנויה שבידי הצרכנים. יותר מכך, היא מערערת את ביטחונם הכלכלי של מועסקים ומובטלים כאחד ובכך מעודדת אותם לדחות את רכישותיהם המשמעותיות ולהתמקד בחיסכון כספי לקראת יום סגריר. השפעתה השלילית של האבטלה על הגידול בצריכה מאיים על יכולתה של הכלכלה הבריטית לשמור על מגמת ההתאוששות שהציגה לאחרונה. יש לזכור כי הצריכה הצרכנית מהווה את החלק הארי מהגידול הכלכלי בבריטניה.

היום יתפרסם באירופה מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט. קצב האינפלציה השנתי צפוי לעמוד על 0.2% ובכך לאשש את ההערכות המוקדמות של קצב האינפלציה השנתי. למעשה, יתכן מאוד כי לנתוני האינפלציה לא תהיה השפעה מיוחדת על השוק שכן הסוחרים תמחרו כבר את ההערכות הראשוניות אשר צפויות הפעם להיות מדויקות מאוד.

ברקע, מלך האג"ח, ביל גרוס, הגדיל אחזקותיו באג"ח ממשלתיות של ארה"ב לרמתן הגבוהה מזה 5 שנים.

מדד פוטסי 100 מדד דאקס מדד קאק 40

מדד ניקיי 225 עלה ב-0.5% ל-10,270 נקודות ■ מדד הנג-סנג טיפס ב-2.6% ל-21,402 נקודות ■ מדד שנחאי המשולב ירד ב-1.1% ל-2,999 נקודות ■ סנסקס 30 ■ מדד S&P/ASX 200 עלה ב-2.4% ל-4,650 נקודות.

בזירת המטבעות, הדולר נופל ב-0.75% ל-90.35 ין לדולר, האירו עולה ב-0.27% ל-1.4696 דולר והליש"ט נסחרת ביציבות על 1.6477 דולר.

מניות התעופה באסיה ממריאות

מחלקת המחקר של בנק מקיורי עדכנה מעלה את המלצתה למניית צ'יינה איירלנס ל"תשואת יתר" מ"תשואת חסר". קוונטס איירלנס , קאת'י פסיפיק איירליינס מרכזות עניין גם כן.

ביפן, שר האוצר הנכנס אמר כי התחזקותו של הין תומכת בצמיחה של יפן, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

באוסטרליה צנח מספר התחלות הבנייה ב-3.7%. תוצאה מאכזבת מאוד לאור הציפיות. למעשה ממשיך נתון זה את המגמה הגרועה ביותר מאז 2004/5. יותר מכך, הרשימות מישיבתו האחרונה של הבנק המרכזי של אוסטרליה חיזקו גם הן את התחזיות הדוביות לדולר האוסטרלי.

מאזן המדדים המובילים של ווסטפק ביולי ב-1.1%. מאזן המדדים המובילים טיפס בכך לרמתו הגבוהה מזה שבעה חודשים. המדד צנח ב-1.8% מהשנה שעברה, הירידה הקטנה ביותר מאז אוקטובר 2008. מאזן המדדים המובילים מבקש לחזות את ביצועי הכלכלה האוסטרלית שלושה עד תשעה חודשים קדימה. הכלכלן הראשי של ווסטפק ביל אוואנס אמר כי הזינוק במדד במהלך החודשים האחרונים מצביע על "שיפור משמעותי בתחזיות הצמיחה לכלכלה האוסטרלית ב-2010." עם זאת, אוואנס ציין כי הבנק המרכזי צופה שהצמיחה הכלכלית באוסטרליה לא תהיה "איתנה דיה" להצדקת העלאת הריבית על הדולר האוסטרלי לפחות עד לפברואר הבא. בכך חיזק אוואנס את הקולות הזהירים שנשמעו השבוע מכיוונו של הבנק המרכזי של אוסטרליה.

[לטבלת שערי חליפין]