מרדוק: עתיד העיתונות טמון בקוראי הספרים האלקטרוניים

"לא נזדקק לנייר, לא לבתי דפוס ולא לאיגודים מקצועיים", ציין מרדוק, שניהל מאבק ממושך מול האיגודים המקצועיים של פועלי הדפוס במפעליו בבריטניה לפני יותר מ-20 שנים

רופרט מרדוק, איל התקשורת הידוע בדבקות באמונתו בעיתונות המודפסת והמסורתית, הפתיע ואמר בכנס התקשורת של בית ההשקעות גולדמן זאקס, כי הוא מצפה כי בתקופה של 20 השנים הבאות, מרביתו של קהל הקוראים יצרוך את מנת העיתונות היומית שלו באמצעות קוראי הספרים האלקטרוניים דוגמת הקינדל של אמזון וה-e-Reader של סוני.

"לא נזדקק לנייר, לא לבתי דפוס ולא לאיגודים מקצועיים", ציין מרדוק, שניהל מאבק ממושך מול האיגודים המקצועיים של פועלי הדפוס במפעליו בבריטניה לפני יותר מ-20 שנים. "זה הולך להיות נפלא", אמר מרדוק בסיפוק.

את דבריו נשא מרדוק כאשר הוא וג'ף צוקר, מנכ"ל אולפני NBC יוניברסל הנמצאים בבעלותו, הציגו את האומדן האופטימי ביותר עד כה של הכנסות מפרסום בכלי התקשורת בארה"ב, מאז פרוץ המשבר הכלכלי לפני כשנה.

"אנו רואים שיפור קל כמעט בכל תחום", אמר מרדוק. "המצב הרבה יותר טוב משהיה לפני מספר חודשים", הוסיף.

צוקר, לעומתו, גילה אופטימיות זהירה יותר ואמר כי "בהחלט חל שיפור בענף הפרסום, וישנה הבראה מסויימת בהוצאות על פרסומות בעונת השידורים הקרובה".

למרות הגידול בהכנסות מפרסום, אמר מרדוק כי תאגיד ניוז קורפ שבבעלותו ימשיך להשקיע בפיתוח מקורות הכנסה חלופיים, דוגמת גביית תשלום עבור קריאת מאמרים באינטרנט והעלאת התעריפים הנגבים עבור צפיה בשידורי ספורט.

מרדוק מסר כי העיתון הכלכלי "וול סטריט ג'ורנל" הנמצא בשליטתו יחל לגבות בקרוב מגולשים שאינם מנויים עליו תעריף של 2 דולר בשבוע עבור קריאת תכנים שלו על גבי מכשירים ניידים חכמים דוגמת בלקברי. מנויי העיתון יידרשו לשלם תעריף של דולר אחד עבור אותו השירות.

מרדוק לא מסר פרטים על תוכניות ליישם מודל תשלומים דומה בכלי תקשורת אחרים הנמצאים בבעלותו.