פסגות מותירה את המלצתה לקרדן ישראל על "תשואת יתר"

"האתגר העיקרי העומד בפני קרדן הינו הפעילות הבנקאית של TBIF ברוסיה ובעיקר באוקראינה המתבטאת בדוח בגידול של 23 מיליון אירו בהפרשות לחובות מסופקים"

פסגות מותירה את המלצתה על מניית קרדן ישראל על "תשואת יתר". במחלקת המחקר של פסגות מסבירים כי מצב המאקרו במזרח אירופה מתבטא בתוצאות קרדן , אחת החברות החשופות ביותר לאיזור זה מבין החברות הגדולות בבורסה.

"האתגר העיקרי העומד בפני קרדן הינו הפעילות הבנקאית של TBIF ברוסיה ובעיקר באוקראינה המתבטאת בדוח בגידול של 23 מיליון אירו בהפרשות לחובות מסופקים. מצבה של GTC פולין הינו טוב מבחינה פיננסית ולא תהיה לה בעיה להשלים את כל הפרויקטים בבניה (כ-300 אלף מ"ר). עם זאת המצב במזרח אירופה גרם לה לבצע מחיקות בשווי הנכסים בגין עליה בשיעורי ההיוון וכן מקשה על מכירת דירות (שהינו תחום קטן יחסית בתוך GTC)".

בסין, מסבירים בפסגות, מצבה של GTC נראה בהחלט טוב לאור גידול משמעותי בהיקף מכירת הדירות שם הנתמך בסיוע ממשלתי.

בשבוע האחרון מכרה קרדן כ-3% ממניות GTC פולין לפי מחיר של 24 זלוטי למניה (כ-4% מתחת למחיר השוק ביום המכירה. מחיר היעד במודל שלנו הינו 21.84) תמורת כ-38 מ' יורו. החברה מציינת כי תמורת המכירה נועדה להגדיל את המשאבים הכספיים של הקבוצה, וכן לנצל הזדמנויות עסקיות, אם יהיו.

הנהלת החברה מציינת כי היא מתמקדת ביצירת ערך לטווח ארוך ומבינה כי הרווחים בטווח הקצר עלולים להיפגע. למרות שהמשבר השפיע על השווקים ועל תוצאות החברה היא משוכנעת כי לפלטפורמות שיצרה ערך מוכח והן יציגו ביצועים טובים מביצועי השוק ברגע שתחל התאוששות בשווקים וישוב כוח הקניה של המעמד הבינוני. אנו מסכימים עם כל מילה שאמרה החברה, ומותירים המלצת תשואת שוק במחיר יעד של 26.2 שקל. נציין שהמודל הסחיר גוזר מחיר יעד של 27.1 שקל. כאשר נרגיש התאוששות ממשית בשווקים, נשנה את המלצתנו.

קרדן ישראל אומנם הרוויחה 93.7 מיליון שקל ברבעון, אך רובו נובע משינוי שווי השוק של אחזקת החברה במניות קרדן אן.וי. . בפסגות ממשיכים בהמלצת "תשואת יתר" לקרדן ישראל במחיר יעד של 10.7 שקל.