ייצוגית: מירס ודפי זהב גבו מחיר של שיחה סלולרית שלא בוצעה

התובע טוען כי מירס ודפי זהב יצרו מספרי טלפון פיקטיביים אותם ייחסו לבעלי עסקים שאינם מנויים של מירס ושהוצגו בדפי זהב כמספרים סלולריים - זאת כדי לאשר למירס לנתב את השיחה הנכנסת לקו הנייח של אותו לקוח

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה לאשר תביעה ייצוגית בהיקף 100 מיליון שקל נגד מירס תקשורת ודפי זהב הוצאה לאור, בטענה כי גבו מעשרות אלפי צרכנים מחיר של שיחה סלולרית, למרות שבפועל היא לא בוצעה.

התובע, גל הלוי, טוען כי מירס ודפי זהב יצרו מספרי טלפון פיקטיביים ברשת של חברת מירס, אותם ייחסו לבעלי עסקים שאינם מנויים של מירס, ושהוצגו בדפי זהב כמספרים סלולריים. זאת, במטרה לאשר למירס לנתב את השיחה הנכנסת לקו הטלפון הנייח של אותו הלקוח.

בדרך זו, טוען התובע, גבו החברות מעשרות אלפי צרכנים מחיר של שיחה סלולרית, למרות שבפועל לא בוצעה שיחה כזו, אלא בוצעה שיחה לקו נייח.

מדפי זהב נמסר בתגובה: "הקצאת מספרי טלפון ייעודיים לרשומות באתר דפי זהב נעשתה למטרת בקרה ומעקב אחר השימושים. הדבר מקובל בארץ ובעולם, ואין בכך משום פגיעה בזכותו של אף אחד. אנו משוכנעים כי הדבר יוכח בבית המשפט".

טרם התקבלה תגובת מירס. (ת.א. 2011/09).