מייסדי סקייפ תובעים את eBay על הפרת זכויות יוצרים

יאנוס פריס וניקולס זנסטרום הגישו תביעה נגד חברת eBay וקבוצת המשקיעים שקנו ממנה נתח של 65% מסקייפ ■ הדבר עלול להוות מכשול בפני ביצוע העסקה בסך 1.9 מיליארד דולר בין eBay לקבוצת המשקיעים

מייסדי חברת סקייפ, יאנוס פריס וניקולס זנסטרום, הגישו תביעה משפטית נגד חברת eBay וקבוצת המשקיעים שקנו ממנה נתח של 65% מסקייפ.

פריס וזנסטרום מאשימים את שני הגופים בהפרה של זכויות יוצרים על טכנולוגיה אותה פיתחו הנמצאת בשימוש בתוכנת סקייפ, המאפשרת לקיים שיחות טלפון באמצעות האינטרנט, במה שעלול להתברר כמכשול בפני ביצועה של עסקת 1.9 מיליארד הדולר בין eBay לקבוצת המשקיעים.

את התביעה הגישו פריס וזנסטרום בבית משפט מחוזי בצפון קליפורניה, בשם חברת Joltid אותה ייסדו, המחזיקה בזכויות על הטכנולוגיה האמורה.

"בעלות השליטה בסקייפ ממשיכות להפר בשיטתיות את זכויות השימוש בטכנולוגיה שפותחה על-ידי Joltid", נאמר בכתב התביעה. "בכל יום בו סקייפ מאפשרת לגולשי האינטרנט להוריד את תוכנת ה-VoIP (קול באמצעות פרוטוקול אינטרנט) שלה - היא מאפשרת להם גם להשתמש ללא היתר בטכנולוגיה של Joltid בקצב כולל של 6 פעמים בשנייה".

eBay, מנגד, הכחישה את ההאשמות. "ההאשמות של פריס וזנסטרום חסרות כל שחר, ואין להן כל בסיס חוקי ומשפטי איתן", נאמר בהודעתה של eBay.

קבוצת המשקיעים שרכשה את נתח השליטה בסקייפ מידי eBay כוללת את קרן הון הסיכון Index, בית ההשקעות Silver Lake, קרן ההשקעות אנדרסן-הורוביץ, בה שותף מייסד נטסקייפ מארק אנדרסן, וכן את קרן הפנסיה הקנדית הממשלתית.

נוסף על eBay וקבוצת המשקיעים, תובעים פריס וזנסטרום גם את מיק וולפי, שכיהן כמנכ"ל Joost, העוסקת בפיתוח תוכן טלוויזיוני לאינטרנט ונמצאת גם היא בבעלותם. השניים פיטרו את וולפי לפני מספר ימים, כאשר התברר להם שהוא הצטרף לקרן הון הסיכון Index.

מקורות המקורבים לפריס וזנסטרום מסרו בשבוע שעבר כי השניים מנהלים מגעים עם מספר בתי השקעות, כאשר הם בודקים את האפשרות לרכוש בחזרה את השליטה בסקייפ.

בהתבסס על העסקה עליה חתמה eBay עם קבוצת המשקיעים, עומד שווי השוק של סקייפ על 2.75 מיליארד דולר. eBay רכשה את סקייפ בשנת 2005 תמורת 3.1 מיליארד דולר.