מכרז השוק הסיטונאי ל-1,800 דירות ב-9 מגדלים נפתח מחדש

לפני כולםהפעם המכרז יאפשר להתמודד גם על חלקים מהמתחם ■ המכרז נשלח היום ל-30 קבוצות ישראליות

מתחם השוק הסיטונאי בתל אביב, הכולל זכויות בנייה ל-1,800 דירות ב-9 מגדלי מגורים, יצא היום אחר הצהריים שוב למכרז ציבורי, אחרי שהוקפא בינואר האחרון בשל המשבר העולמי. הפעם, יאפשר המכרז להתמודד גם על חלקים מהמתחם, בעיקר צלע הרחובות קרליבך וחשמונאים, הכולל זכויות בנייה ל-800 דירות.

המכרז נשלח היום אחרי הצהריים ל-30 קבוצות ישראליות, בהן שיכון ובינוי, אי.די.בי, אשטרום, תדהר, מגדל ועוד. החברות התבקשו להודיע אם הן מעוניינות להשתתף בתהליך ולקבל פרטים נוספים עד יום רביעי הבא, ה-23 לספטמבר.

על רקע הצלחתה של המדינה השבוע בשיווק הקרקע למתחם המגורים (324 דירות) בדרום הקריה הסמוך, תמורת סכום של כ-450 מיליון שקל, הזדרזו בעלי הקרקע, בראשות עיריית תל אביב, חברת תנובה ועשרות סוחרים, להוציא את המכרז המחודש עוד לפני תום השנה הנוכחית.

לפני כשנה פורסם המכרז לרכישת מתחם השוק הסיטונאי, היושב על קרקע בשטח של 60 דונם וכולל זכויות לבניית למעלה מ-550 אלף מ"ר של מגורים, מסחר ושימושים נוספים. בספטמבר אשתקד הודיע סיטי בנק, המלווה את המכרז, כי חמש קבוצות העפילו לשלב הבא: שיכון ובינוי, עזריאלי, קנדה ישראל, אשטרום וקבוצת משקיעים זרה. בסופו של דבר, ההצעות נעו סביב תג מחיר של כמיליארד שקל בלבד, מחצית מהצפי של בעלי הקרקע, והמכרז נגנז עד היום.