5 חברות ישראליות קיבלו התראת מחיקה מהנאסד"ק

נגמרו ההקלות שהנהיגה הנהלת הנאסד"ק בשל המשבר הכלכלי ■ הדרישה למחיר מינימום של דולר אחד למניה עולה שוב - 5 חברות ישראליות על הכוונת

על רקע המשבר הכלכלי, שפגע קשות במחירי המניות, נהנו במשך מספר חודשים החברות שנסחרות בנאסד"ק מהקפאה של אחת מדרישות הסף של הבורסה - הדרישה למחיר מינימום של דולר אחד למניה.

אולם באוגוסט האחרון הגיעו לסופם 9 חודשי ההקפאה והבורסה שבה לדרוש את מחיר המינימום. הדבר בא כעת לידי ביטוי במכתבי התראה שנשלחים שוב לחברות שלא עומדות בתנאי, ובהן נכללות גם חברות ישראליות.

כך, בימים האחרונים, הודיעו חברת התוכנה סימטרון , חברת הבילינג MTS , חברת פתרונות שרשרת האספקה BOS , חברת הפתרונות לניהול הכנסות אי.סי.טל וחברת ציוד התקשורת וראז (הרשומה כאמריקנית) כי קיבלו התראות בנידון מהנאסד"ק. סימטרון ו-MTS נסחרות ברשימת הקפיטל מרקט שהיא הרשימה המשנית של הנאסד"ק, ושווי השוק של שתיהן נמוך מ-10 מיליון דולר. לעומתן, BOS שגם שווייה נמוך מ-10 מיליון דולר, אי.סי.טל ששווייה 16 מיליון דולר ו-וראז ששווייה 42 מיליון דולר, נסחרות ברשימה הראשית.

בהתאם לכללי הנאסד"ק, החברות קיבלו את ההתראה לאחר שהמניות שלהן ננעלו במחיר נמוך מדולר אחד במשך 30 ימי עסקים, וקיבלו תקופה של 180 יום בה עליהן להשיג מחדש את תנאי הסף (BOS קיבלה 90 יום מכיוון שאינה עונה על תנאי נוסף למסחר). פתרון טכני אפשרי לכך יכול היות ביצוע של ספליט הפוך (איחוד הון). כלומר, איחוד של שתי מניות או יותר למניה אחת.

מספר חברות ישראליות נוספות נסחרות היום במחיר הנמוך מדולר, וככל הנראה גם הן יעדכנו בקרוב את המשקיעים על קבלת מכתב התראה דומה. מדובר, בין היתר, בטופ אימאג' המספקת פתרונות תוכנה לניהול מידע.