גינדי מנסה להגיע לקונים מקבוצות הרכישה המתחרות: תמכור 106 דירות

פירסמה מודעה בעיתון הקוראת להם להשתתף במכירה מוקדמת של אחד המגדלים בדרום הקריה - ובו דירות 4 חדרים, 5 חדרים, פנטהאוזים ודופלקסים ■ מוטי פלד, מהמתמודדים במכרז: " יש פה טעם לפגם"

מכרז דרום הקריה בתל אביב ממשיך לנפק כותרות. בערב החג והבוקר פרסמה המנצחת הגדולה במכרז, גינדי החזקות, כי היא "מודיעה לחברי קבוצות הרכישה השונות שהשתתפו במכרז ולבני משפחותיהם בלבד, על מכירה מוקדמת של 106 דירות (מגדל אחד - א"ר) במחירים בלעדיים ואטרקטיביים".

ההרשמה הטלפונית נפתחה מהיום ועד לסוף ספטמבר כשגינדי החזקות מוסרת כי בימים הקרובים תחל החברה במכירת דירות 4 חדרים, 5 חדרים, פנטהאוזים ודופלקסים בתנאים מיוחדים לחברי הקבוצות, כאשר המכירה לקהל הרחב תיפתח במועד מאוחר יותר.

כזכור, לפני כשבוע, זכתה גינדי החזקות במכרז להקמת שלושה מגדלי מגורים עם 108 דירות בכל מגדל וכן 10 אלף מ"ר של משרדים ו-2,800 מ"ר של מסחר המחולקים בין המגדלים במתחם דרום הקריה.

לאחר מספר ימים חלק ממארגני קבוצות הרכישה נפגשו עם גינדי החזקות כדי לבחון שיתופי פעולה בין הקבוצות המחזיקות ברשימות רוכשים למגדלים השונים. בשיתוף פעולה שכזה המארגנים יזכו לרווח בגין ארגון הקבוצה וגינדי תוכל לשווק את כל הדירות במהירות ולחסוך בשיווק ופרסום ולהקל על קבלת מימון בנקאי.

אולם לאחר גישושים ומגעים ראשונים, הופתעו המארגנים לראות ביום שישי בבוקר (בערב ראש השנה) את המודעות הראשונות של גינדי המבקשות למעשה להגיע ישירות אל הרוכשים שנרשמו ללא תיווך של המארגנים.

מיד לאחר שמארגני הקבוצות גילו את המהלך של גינדי, חלקם התקשרו והקימו "פורום של כל קבוצות הרכישה אשר ניגשו למכרז דרום הקריה" בו הם מבקשים כי "כל החברים יימנעו מרישום בודד מול חברת גינדי בכדי להוביל לגיבוש עסקה בתנאים הטובים ביותר לפורום אנו מבקשים כי כל חברי הקבוצה יכבדו את החלטת הפורום. במקביל אנו בוחנים חלופות יוקרתיות ואיכותיות שוות ערך אליהן עבור הקבוצה".

מוטי פלד, מראשי קבוצת אילה א.ג.מ שהתמודדה במכרז, אמר היום ל"גלובס" כי גינדי יזמו פגישות עם קבוצתו, "יש ביקוש של קבוצות הרכישה ו-300 אנשים שעומדים בתור לקנות דירה במחירים שהציעו קבוצות הרכישה שהצעותיהן היו הגבוהות ביחס לכל מגדל בנפרד. ככל שקבוצות הרכישה יהיו חזקות יותר ובעלות אורך רוח, אתה יכול להיות בטוח שהזכייה תעבור אליהן".

פלד אמר כי הוא רואה "טעם לפגם בצעד של גינדי. לגיטימי לשווק דירות אבל לפרסם לרוכשים 'בואו ותתפרקו מקבוצות הרכישה' זה משהו אחר. בכל אופן, לחלק מקבוצות הרכישה יש ממילא חלופות אחרות כרגע כמו בפארק צמרת או במגדלי תל אביב. ביקשנו מכל חברי הקבוצות לא לגשת לגינדי, אני מאמין שיהיו מתעניינים אבל אף אחד לא יחתום אצלה. יש לחברה שתי חלופות לשתף פעולה עם הקבוצות או לבנות בנייה זולה מאוד".

לדברי פלד, הקבוצות מאמינות שגינדי ייאלצו לשתף עמן פעולה ולחילופין לא לממש את הזכייה במכרז. "הם יכולים לבנות את התכניות שלנו, ואז להרוויח מעט, אבל בטוח. אף אחת מהקבוצות לא יסכימו למכור בנזיד עדשים את רשימת הרוכשים שלו, כי זה הכוח שלהם ויהיו עוד פרויקטים לרוכשים אלה".

מגינדי החזקות נמסר בתגובה כי "גינדי פעלה מאז ומעולם בהגינות. אנו זכינו במכרז וחשוב שהציבור שהתעניין באזור מרכזי כמו של דרום הקריה יידע כי החברה שזכתה היא זו שבונה את פרויקט הדגל של תל אביב "G תל אביב". אנו מבינים את רצון חלק מהמתמודדים להפעיל תחבולות כאלה או אחרות ומאחלים להם שנת בריאות ופרגון.

"חברת גינדי החזקות נותנת היום הזדמנות לקבוצות הרכישה שהשתתפו במכרז לקנות דירת מגורים מושלמת מיזם ממותג, מקצועי ואמין. חברת גינדי החזקות, להבדיל מקבוצות הרכישה, מעניקה ללקוח ביטחון מוחלט, מחיר סופי וערבויות חוק המכר ברכישת דירה. החברה פונה כרגע אך ורק ליחידים שהשתתפו במכרז. נדגיש כי החברה מעולם לא ניהלה מו"מ עם קבוצה זו או אחרת וגם לא תנהל בעתיד כיוון שבהתאם למדיניות החברה היא מעוניינת למכור ליחידים ולא לקבוצות".