10 דברים שלא ידעתם על ניאופרם ומשפחת פורר

1. חברת ניאופרם הוקמה בשנת 1941 ונמצאת היום בבעלותה המלאה של מיכל ודוד פורר. החברה, העוסקת בשיווק והפצה של תרופות, ממוקמת היום במקום ה-51 ברשימת החברות הגדולות בישראל של דן אנד ברדסטריט. משפחת פורר היא בין המשפחות העשירות בישראל ובין השקטות שבהן.

2. מאז שנות ה-90 גדל מחזור המכירות של החברה פי ארבעה והיא מגלגלת כיום כ-1.2 מיליארד שקל ומעסיקה כ-600 עובדים. פעילותה טרם העסקה הנוכחית מרוכזת בשוק הישראלי בלבד.

3. ב-2001 ביקשה רשת סופרפארם מהממונה על ההגבלים לקבל אישור להתמזג עם ניאופרם אך נדחתה. ב-2005 פנתה סופרפארם שוב באותה בקשה אך נענתה שוב בשלילה.

4. דוד פורר, נשיא החברה, הוא בעל תואר במשפטים ותואר שני במינהל עסקים, אך את דרכו בחברה החל ב-1980 כמנהל חטיבת הווטרינריה דווקא ולאחר מכן כמנהל חטיבת הכימיקלים. תוך שש שנים מונה למנכ"ל החברה ומיד פצח בסדרה של מהלכים עסקיים שקידמו את החברה מאוד. המשמעותיים שבהם היו רכישת אלדן ציוד אלקטרוני וחברת שיווק התרופות פרומדיקו, משווקת סימילאק.

5. פורר שימש בתפקידים סמי-פוליטיים שונים בתעשיית התרופות, בין היתר, חבר בהתאחדות התעשיינים, ראש תחום התרופות באיגוד לשכות המסחר וחבר ארגון פארמה - ארגון משווקי התרופות הפטנטיות בישראל (וכך מצא עצמו לא מעט במאבק ישיר מול טבע).

6. דוד נשוי למיכל פורר, יזמית הפקות טלוויזיה ופסלת. השניים מתגוררים ברמת השרון, בבית שעוצב על ידי עקיבא לומיץ ז"ל, על פי תכנונה של מיכל. בכתבה ב"ליידי גלובס" שפורסמה לאחרונה סיפרה מיכל כי השניים מארחים קבוצות גדולות של חברים לעיתים קרובות. עוד סיפרה מיכל פורר באותה הכתבה כי המשפחה מתחילה כל יום בארוחת בוקר מתחת לעץ הלימון.

7. על אף ההצטנעות של משפחת פורר מול התקשורת, בכל זאת ניתן לחזות בדוד פורר באירועים שיווקיים של אנשי עסקים היקרים ללבו, ביניהם בכירים בתעשיית התרופות, ראשי תעשיה מתחומים אחרים וכן פוליטיקאים, ללא הבדלי השתייכות מפלגתית.

8. לזוג שלושה ילדים: טל פורר, הבכור, השתלב בשנים האחרונות בפעילות ניאופארם והוא מכהן כמנהל הפיתוח העסקי בקבוצה. אף שמדובר במשפחה עשירה שאינה מצניעה את עושרה, מקורבים מספרים כי הם נחמדים ו"לא נובורישים".

9. בבחירות האחרונות תרם פורר 10,000 שקל לקמפיין של יצחק (בוז'י) הרצוג ממפלגת העבודה. מעבר לכך, הוא תורם ואף מוביל יוזמות קהילתיות, בין היתר, בשותפות עם אקי"ם בתחום האקולוגי, במתן שירותי בריאות למעוטי יכולת וכן בקליטה של עובדים בני מיעוטים בניאופרם.

10. אף שפורר מתראיין לעיתונות רק במקרים נדירים, לאחרונה התראיין ל"גלובס" לרגל תחילת שיווק חיסון ה-Previnar בישראל. חיסון זה משווק על ידי החברה כחלק מהסכם בן יותר מ-50 שנה עם חברת התרופות Wyeth. בכתבה, שעדיין לא פורסמה, התייחס פורר למגמות בתחום החיסונים ואמר כי "מדובר בעסקת רכש החיסונים הגדולה ביותר שביצעה ממשלת ישראל עד היום במכה אחת - 15 מיליון שקל עבור רכישת חיסונים למשך חמש שנים".