מנכ"ל הרכבת: "קיבלתי הצעות, אבל אני ממשיך במלוא הכח"

מנכ"ל רכבת ישראל קיבל מספר הצעות לעבור לסקטור הפרטי ■ זאת, יומיים בלבד אחרי ש"גלובס" חשף את כוונת משרד התחבורה להחליפו ■ אחד התפקידים שהוצעו ליצחק הראל הוא של מנכ"ל חברת וורט הפועלת בתחום החיסכון באנרגיה

יומיים בלבד אחרי ש"גלובס" חשף את כוונת משרד התחבורה להחליפו, מנכ"ל רכבת ישראל, אלוף (מיל), יצחק (חקי) הראל קיבל מספר הצעות לעבור לסקטור הפרטי.

אחד התפקידים שהוצעו להראל הוא של מנכ"ל חברת וורט הפועלת בתחום החיסכון באנרגיה, אך הוא טרם החליט האם לקבל את ההצעה.

הראל מסר בתגובה כי "יש לי הרבה מאוד הצעות מאנשים וגופים שפונים אלי בעקבות הפרסומים האחרונים. לפי שעה אני ממשיך בתפקידי כמנכ"ל הרכבת בכוח מלא. הרבה מאוד מחברי הדירקטוריון ביקשו ממני להמשיך בתפקיד. כרגע אני לא נוטש את הספינה".

יצוין כי מקורבים להראל העריכו בשבוע שעבר כי "הוא לא אחד שיאחז בקרנות המזבח. אם ירגיש שאין לו את הגיבוי של שר התחבורה הוא בהחלט עשוי לשקול את המשך דרכו. יש לו מספיק הצעות מהסקטור הפרטי".

כפי שנחשף ב"גלובס", לשכתו של שר התחבורה, ישראל כץ, כבר החלה בחיפוש אחר מועמדים פוטנציאליים לתפקיד. זאת לאור חוסר רצון מתפקוד הרכבת.

מאז מינויו של כץ לשר התחבורה הוא הביע מספר פעמים את חוסר שביעות רצונו מיכולת הביצוע של הרכבת וכן מתקריות הבטיחות הרבות בחודשים האחרונים. כמו כן, הביע כץ תמיכה בהעברת סלילת חלק מקווי הרכבת בתוכנית הפיתוח לסקטור הפרטי.

הראל, לשעבר ראש אגף התכנון בצה"ל, מונה לתפקיד באוקטובר 2007, בתמיכתו של שר התחבורה דאז שאול מופז. בשנתיים מאז כניסתו לתפקיד ביצע הראל שינוי ארגוני מקיף ברכבת, הביא לשיפור משמעותי ברמת דיוק הרכבות ובתקופתו נחתם הסכם הפיתוח עם האוצר.

יחד עם זאת, בחודשים האחרונים שוררת מערכת יחסים קשה בין הראל לוועדי העובדים ברכבת, זאת על רקע השינויים הארגוניים שהוא מבקש לבצע, וחשיפה של מספר מקרי שחיתות. מערכת יחסי העבודה הגרועה ברכבת התבטאה בחודשים האחרונים במקרים רבים של עיצומים לא רשמיים ("שביתה איטלקית") של חלק מהוועדים. כמו כן, שורר חוסר אמון בין חלק מהסמנכ"לים החדשים שמינה הראל לבין הוועדים.

מלשכת שר התחבורה נמסר בשבוע שעבר בתגובה כי "לא היו דברים מעולם. הנושא מעולם לא נדון, ואין כוונה להחליף את מנכ"ל הרכבת". כץ עצמו הדגיש כי הוא כלל אינו עוסק במינוי מנכ"ל חדש לרכבת.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי "אלוף (מיל) הראל ממלא משרה בכירה במשק, ומטבע הדברים נעשות איליו פניות לניהול גופים עסקיים גדולים במשק. יחד עם זאת, הראל ממוקד ומחויב להשלמת תוכניתו האסטרטגית במטרה לשפר את השירות ולשנות באופן יסודי את התרבות הניהולית ברכבת, תוך כדי שיפור השירות לציבור הנוסעים"