בנק מרכנתיל דיסקונט רכש 5 קומות במגדל הקריה ב-107 מיליון שקל

המגדל בבעלות אפריקה ישראל וקבוצת משקיעים מחו"ל ■ המגעים הראשוניים שניהל הבנק התנהלו בכלל על שכירת 10 קומות תמורת 65-70 שקל למ"ר לחודש ■ הרכישה תאפשר למרכנתיל לרכז תחת קורת-גג אחת את כל משרדיו בת"א

בנק מרכנתיל דיסקונט חתם אתמול על הסכם לרכישת חמש קומות עליונות במגדל הקריה בתל אביב, שבבעלות אפריקה ישראל וקבוצת משקיעים מחו"ל, תמורת 107 מיליון שקל.

כזכור, המגעים הראשוניים שניהל הבנק ושנחשפו ב"גלובס" במאי, התנהלו בכלל על שכירת 10 קומות במגדל תמורת דמי שכירות שהיו אמורים לנוע בין 65-70 שקל למ"ר לחודש.

אולם לבסוף החליטה הנהלת הבנק לרכוש שטחים במגדל ולא לשכור. העסקה שעליה חתם הבנק, בניהולו של יעקב טננבאום, כוללת גם כ-110 מקומות חנייה ושטחי שירות נוספים.

חמש הקומות יאוכלסו לקראת סוף 2010. הרכישה תאפשר למרכנתיל לרכז תחת קורת גג אחת את כל משרדיו בתל אביב, שהיום פזורים בחמישה בניינים שונים בעיר. באלה מועסקים היום 400 עובדים שיעברו למגדל הקריה בעקבות העסקה.

ריכוז משרדי מרכנתיל תחת קורת גג אחת אמור לייעל את עבודת הבנק וכתוצאה מכך את השירות שניתן ללקוחות.

לדברי יו"ר קבוצת דיסקונט ויו"ר בנק מרכנתיל, שלמה זהר, "אכלוס מטה מרכנתיל במבנה מרכזי אחד נועד לאחד את יחידות הבנק, שמתפרסות על פני חמישה אתרים שונים. העסקה שנחתמה היום מיישמת את מדיניות קבוצת דיסקונט לייעול תהליכי עבודה ולחיסכון במשאבים".