קנס לחברת CIA בגין אי-דיווח על שינוי בהרכב בעלי השליטה

הרשות למשפט וטכנולוגיה במשרד המשפטים הטילה קנס בסך 12,900 שקל על חברת CIA, המספקת מידע כלכלי על יחידים, בשל הפרות שונות של חוק שירות נתוני אשראי

הרשות למשפט וטכנולוגיה במשרד המשפטים הטילה קנס כספי על חברת CIA, המספקת מידע כלכלי על יחידים, בשל הפרות שונות של חוק שירות נתוני אשראי. זאת, בנוסף לחובה שהוטלה על החברה לתקן את הליקויים שנמצאו.

על הקנס החליט ראש הרשות למשפט וטכנולוגיה, עו"ד יורם הכהן, המשמש גם רשם שירותי נתוני אשראי, וגובהו כפי הקבוע בחוק - 12,900 שקל.

בחודש שעבר מסר הרשם ל-CIA את הממצאים שהתגלו בביקורת שנערכה בחברה, בהם אי-דיווח לרשם על שינוי בהרכב בעלי השליטה והדירקטורים בה, וזאת בניגוד לחוק.

"בעלי רישיונות מקבלים מכוח חוק שירותי נתוני אשראי הרשאה לאסוף ולמסור מידע מוגן", אמר היום (ד') עו"ד הכהן. "תפקיד הרשם הוא לוודא כי בעלי הרישיונות מקיימים את החוק".

חוק שירות נתוני אשראי, שנכנס לתוקף ב-2004, מעגן את פעילותן של חברות בתחום איסוף ומסירת מידע על יחידים בישראל, ומטיל חובה על כל מפעיל שירות שכזה לקבל רישיון מתאים, זאת במטרה לשפר את מוסר התשלומים בישראל.

בעלי הרישיונות אוספים מידע על היסטוריית האשראי של אנשים ממקורות מידע כגון בנקים מסחריים, בנק ישראל, כונס הנכסים הרשמי, לשכות ההוצאה לפועל ומקורות נוספים.

בחודש שעבר דווח על-ידי הרשות כי הרשם הודיע על כוונתו להטיל עיצום כספי בנסיבות דומות על חברת BDI בגין הפרות של הוראות החוק.