נובוקיור גייסה הון מפייזר ו-J&J; הערכות: מדובר בכ-10 מיליון דולר

הסכום שגויס יוקצה למימון ניסוי בו כבר החלה החברה לטיפול בסרטן המוח ■ ניסוי זה צפוי להיות האחרון לו תידרש נובוקיור לפני הגשת הבקשה לאישור המוצר

חברת NovoCure השלימה סבב גיוס בהובלת קרנות ההון סיכון של חברת התרופות פייזר וחברת התרופות והמכשור הרפואי ג'ונסון אנד ג'ונסון ובהשתתפות הקרן Index Ventures.

החברה והקרנות לא מסרו מהו היקף הגיוס, אבל לפי הערכות, בהתאם להיקף עסקאות דומות בעבר, מדובר בסכום שיכול להגיע גם למעל 10 מיליון דולר.

הסכום שגויס, יוקצה למימון ניסוי, בו כבר החלה החברה לטיפול בסרטן המוח. ניסוי זה צפוי להיות האחרון לו תידרש נובוקיור לפני הגשת הבקשה לאישור המוצר.

לדברי ביל בורקות', ראש קרן ההון סיכון של פייזר, "מדובר בגישה חדשה למלחמה בסרטן. ניסויים קליניים התחלתיים הראו כי בשילוב עם כימותרפיה, יש לה סיכוי לשפר מהותית את סיכויי ההישרדות של החולים".

לעומת ג'ונסון אנד ג'ונסון, שביצעה בעבר מספר השקעות בחברות ישראליות, בהן ב-Brainsgate, מזור, Aposense, אומריקס ומדיגוס, עבור הקרן של פייזר זו כנראה ההשקעה הראשונה בישראל.

פייזר אמנם כבר השקיעה בחברת Quark Pharma, אבל שלא דרך פעילות ההון סיכון שלה. חברת התרופות גם יצרה מספר שיתופי פעולה עם חברות ישראליות בתחום האבחון.

המוצר של נובוקיור משתמש בשדות אלקטרומגנטיים חלשים, הנובעים מתוך אלקטרודות המודבקות לקרקפת, כדי להתערב באופן לא פולשני בפעילות של חלוקת התאים בתוך המוח.

התדרים הללו מעכבים את התחלקותם של תאים, מבלי להשפיע על תאים רגילים, שאינם מתחלקים. בכך דומה הטיפול לכימותרפיה, המשפיעה גם היא באופן סלקטיבי על תאים המתחלקים מהר. יתרון הטיפול הוא בהיותו ממוקד ולכן דל בתופעות לוואי.

אישור: אולי ב-2010

החברה כבר סיימה לגייס את 236 החולים, שישתתפו בניסוי שלה בסרטן המוח, הבוחן את היעילות והבטיחות של המוצר כטיפול יחיד לטיפול בחולי סרטן בשלבים סופניים. אם יצליח הניסוי, הגשת המוצר לאישור צפויה כבר בתחילת השנה הבאה. כמו-כן, נובוקיור מתכננת ניסוי נוסף, גדול יותר, שיבחן את השפעת המוצר יחד עם כימותרפיה על חולים בשלבים מוקדמים יותר של המחלה.

את נובוקיור הקים בשנת 2000 יורם פלטי, פרופ' לפיזיולוגיה וביופיזיקה מהטכניון. החברה מעסיקה כ-20 עובדים בחיפה. החברה גייסה עד כה בעיקר ממשקיעים פרטיים.

יו"ר החברה הוא ויליאם בוייל, בעבר בכיר בג'ונסון אנד ג'ונסון, שבין היתר שימש שם כיו"ר מועצת המו"פ של החברה. היום מנהל בוייל את WDF, קרן לתמיכה כספית וניהולית בחברות מכשור רפואי צעירות, אשר גם היא השקיעה בחברה.