ההרצאות מגיעות מהאוניברסיטאות לכיתה הגלובלית של YouTube

הטכניון והאוניברסיטאות תל-אביב והעברית מצטרפות לסטנפורד וייל - וישדרו ב-YouTube שיעורים לקהל הרחב

אתר שיתוף סרטוני הווידיאו YouTube מבית גוגל החל היום (ה') בשיתוף-פעולה חדש עם האוניברסיטאות בישראל. במסגרת ערוץ EDU יוכלו הגולשים לצפות בשיעורים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת תל-אביב, הטכניון והאוניברסיטה הפתוחה.

האקדמיה הישראלית מצטרפת בכך למוסדות אקדמיים בחו"ל שכבר פועלים בשירות, כמו סטנפורד, ייל, הארווארד ו-MIT.

המטרה: גם חינוך

מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, מסר כי "אחת המטרות המרכזיות של גוגל מיום היווסדה היא לאפשר נגישות למידע. חינוך הוא כלי מרכזי להשגת המטרה".

EDU היא הכיתה הגלובלית הראשונה שבה נפגשים סטודנטים הנמצאים בשלבים שונים בחייהם - מצעירים המתלבטים על תחום הלימוד שלהם ועד בוגר אוניברסיטה אשר רוצה לחוות שוב את החוויה הסטודנטיאלית.

מיון הסרטונים באתר נעשה על-פי שפות - עברית, הולנדית, אנגלית וצרפתית. הסרטונים הם מתחומים שונים, כמו עסקים, היסטוריה ומדעי הרוח.

פרופ' יואב יאיר, דיקן טכנולוגיות למידה ופיתוח באוניברסיטה הפתוחה, מציין כי EDU מאפשר גישה חופשית לתכנים אקדמאיים ברמה הגבוהה ביותר. האוניברסיטה כבר מציעה היום לתלמידים ללמוד קורסים בווידיאו דרך האינטרנט.

הולו חוסמת מחוץ לארה"ב

השירות של גוגל, שהושק בתחילת השנה בשיתוף אוניברסיטאות בארה"ב, יצא מספר ימים בלבד לאחר התחלת פעילות של שירות דומה מבית אתר הווידיאו Hulu.

גם הוא מציע אפשרות לצרוך תוכן לימודי בחינם, גם למי שאינם לומדים במוסדות האקדמאיים המבוקשים ורוצים ליהנות ממידע זמין ברשת.

בניגוד לגוגל, Hulu חוסמת את הגישה לצפייה בסרטונים לגולשים מחוץ לגבולות ארה"ב.