ת"א נעלה את יום המסחר בירידות; מכתשים אגן צנחה ב-7.5%

"יום דנקנר" בתל אביב: כור מממשת חבילת מניות נוספת בקרדיט סוויס וקבוצת IDB רוכשת את בניין HSBC בניו יורק ■ בזק ירדה ב-0.9% על רקע ההערכות כי כונס מניות זאבי עתיד למכור עוד כ-5% ממניות החברה

בורסת תל-אביב נעלה היום (א') את יום המסחר המקוצר עקב חול המועד סוכות בירידות שערים בהובלת מדד התל-טק שצנח ב-1.8%. מדד המעו"ף סיים את יום המסחר בירידה של 1%.

יום המסחר התאפיין לאורך כל היום בירידות שערים, אשר התמתנו לקראת שעות המסחר האחרונות. מחזור המסחר עמד על 997 מיליון שקל בלבד - מחזור האופייני לימי מסחר החלים בחג.

הסיבה המרכזית לירידות השערים היום נעוצה בנעילה שלילית של בורסות אירופה וארה"ב עקב נתונים קשים משוק התעסוקה האמריקני, שבין היתר הצביע על נסיקה של שיעור המובטלים לשיא של 26 שנה.

נזכיר כי בשל החג, השבוע לא יפורסמו נתוני למ"ס וגם לא יתקיים מכרז החשב הכללי לגיוס הון בדרך של הנפקת אג"ח ממשלתיות.

בקשר לריבית בנק ישראל, נושא שלא יורד מהכותרות, אמר אמש נגיד בנק ישראל, הפרופ' סטנלי פישר, בכנס של קרן המטבע הבינלאומית באיסטנבול כי בישראל היה צורך בהעלאת ריבית לפני מדינות אחרות, לא כדי להראות כיוון כשלהו במדיניות הבינלאומית, אלא מכיוון שבישראל, שלא כמו מקומות אחרים, האינפלציה החלה לטפס. כמו כן, ציין פישר כי "כאשר התקציב אושר בסופו של דבר, ביולי האחרון, כבר לא היה צורך לכלול בתוכו חבילות של סיוע מיוחד, וניתן היה להסתפק בהמשך התכניות שהושקו לסיוע פיננסי למגזר העסקי".

ת"א- 25 ת"א- 75 ת"א-בנק נדלן 15 תל-טק15

יום שכולו נוחי דנקנר

ביום ה' האחרון, אחרי נעילת המסחר, פירסמה מכתשים אגן שבשליטת אי.די.בי. אזהרת רווח, לפיה היא צופה הפסד של 15-25 מיליון דולר ברבעון השלישי לעומת רווח של 50 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. המכירות ברבעון השלישי יירדו עד 33% ביחס למכירות ברבעון הקודם אשתקד ויעמדו על כ-440-425 מיליון דולר, לעומת 640 מיליון דולר ברבעון המקביל.

כלל ביטוח דיווחה כי דירקטוריון החברה אישר הקצאת מניות למספר משקיעים מוסדיים בהיקף של כ-40 מיליון שקל בלבד - כחמישית מהסכום עליו הודיעה החברה, ערב יום כיפור, כי בכוונתה לגייס (כ-200 מיליון שקל) - מה שמעיד על ביקושים חלשים בשוק למניות החברה. כוונת כלל ביטוח הייתה להזרים כ-150 מיליון שקל לחברה הבת כלל פיננסיים .

כור שבשליטת קבוצת IDB נסחרה על רקע הדיווח שלה מאתמול כי מימשה עוד חבילת מניות של הבנק השוויצרי קרדיט סוויס ברווח של 248 מיליון שקל, ש-97 מיליון שקל מהם יירשמו כרווח ברבעון הרביעי של השנה. רווח זה מצטרף לרווח של 682 מיליון שקל, אותו רשמה החברה ברבעון השלישי של השנה.

קבוצת IDB, באמצעות החברות הבנות כור ונכסים ובנין , דיווחה כי תשלם 330 מיליון דולר עבור בניין HSBC בניו יורק. הרכישה תמומן ממקורות עצמאיים. הקבוצה תפקיד 20 מיליון דולר כפיקדון ל-HSBC אשר ישמש את הבנק הבריטי במידה ו-IDB תיסוג מההסכם. השלמת העסקה צפויה ברבעון הראשון של 2010. בניין HSBC ממוקם בשדרה החמישית במנהטן, בין הרחובות 39 ו-40.

אפריקה נסחרה על רקע פגישת החברה עם המוסדיים ביום ה' האחרון. החברה העלתה הצעה חדשה: אג"ח לא צמודה שקלית בריבית זעומה של 2% במקום שטר ההון שהוצע קודם לכן. עוד נאמר בישיבה בישיבה כי "בעל השליטה ישקול בחיוב להביא כסף אם יהיה הסדר". על פי הערכות מדובר בשלב זה בסכום של 200 עד 300 מיליון שקל. בשלב זה המוסדיים דוחים על הסף את הצעת החברה ורואים באופן שלילי את הריבית שהוצעה להם.

שטראוס נסחרה על רקע הודעתה כי השלימה את רכישת תנה תעשיות (יצרנית תמי 4) תמורת 303 מיליון שקל.

[לאתר המעו"ף]