במולדת הכדורגל לא ישדרו כדורגל בשבת

נבחרת אנגליה תשחק מול אוקראינה, אבל אף ערוץ טלוויזיה לא רכש את זכויות השידור שהיו בידי תחנת סטנטה ספורטס שפשטה את הרגל ■ המשחק ישודר בלעדית באינטרנט בפיי-פר-ויו

ביום שבת הקרוב תשחק נבחרת אנגליה באוקראינה במסגרת מוקדמות מונדיאל 2010. אלא שהמשחק לא ישודר בטלוויזיה ברחבי הממלכה הבריטית.

העניין הנדיר הזה קורה בגלל ש-Kentaro, סוכנות הכדורגל שמחזיקה בזכויות השידור של ההתמודדות, לא הצליחה לשווק אותן לאף ערוץ. יש לציין כי מי שהחזיקה בזכויות עד חודש יוני היא סטנטה ספורטס, תחנת הפיי האירית שפשטה את הרגל, מה שאילץ את Kentaro לשווק מחדש את המשחק. עם זאת, ערוצים דוגמת BBC, Sky ו-ITV לא הביעו בו עניין.

איפה בכל זאת יוכלו לראות תושבי אנגליה את הנבחרת שלהם? באינטרנט. חברת התקשורת Perform תעביר בלעדית את המשחק בטכנולוגיית Stream בשיטת פיי-פר-ויו, עבור 4.99 ליש"ט לצפייה. החברה תגביל את כמות הנרשמים למיליון, על מנת שהשידור יועבר בצורה החלקה ביותר.

את עמדת הפרשן במשחק יתפוס סוון גוראן-אריקסון השבדי, מאמן הנבחרת לשעבר. אנגליה, שניצחה בכל שמונת המשחקים שלה בבית המוקדמות, כבר הבטיחה מעשית את העפלתה למונדיאל בדרום אפריקה.

בהתאחדות הכדורגל האנגלית כמובן לא מרוצים מכל המצב הזה. "ברור שהיינו רוצים שהמשחק היה מועבר לכמה שיותר אנשים בטלוויזיה", אמר גורם בהתאחדות לעיתון "האינדיפנדנט", "אבל זה מעבר לשליטה שלנו. אלו זכויות השידור של ההתאחדות האוקראינית ושל הסוכנות אותה הם מינו למכור אותן".