שבוע אחרי חשיפת פרשת ייבוא הקוקאין: עמיר מולנר שוחרר ממעצר

זאת בשל חולשת הראיות שנאספו נגדו ■ עם זאת, המשטרה הודיעה כי תגיש לפחות 14 כתבי אישום בפרשה, שזכתה לכינוי "כוכב הצפון" ■ אף שמולנר שוחרר מהמעצר בפרשה זו, הוא מצוי כעת במעצר בגין פרשה אחרת

בית משפט השלום ברמלה הורה הבוקר (ג') על שחרורו ממעצר של העבריין עמיר מולנר, החשוד בפרשת ייבוא 108 ק"ג קוקאין מפנמה. זאת, בשל חולשת הראיות שנאספו נגדו עד עתה בחקירה.

עם זאת, הבוקר הודיעה המשטרה לבית המשפט כי היא מתכוונת להגיש לפחות 14 כתבי אישום בפרשה. בעניינם של 9 מהחשודים הגישה המשטרה היום "הצהרות תובע" על כוונתה להעמידם לדין, ובמקביל הודיעה כי ביום חמישי יוגשו "הצהרות תובע" בעניינם של 5 חשודים נוספים.

במשטרה העריכו כי בסופו של דבר יוגשו 15-16 כתבי אישום בפרשה, אך עדיין לא ברור אם ייכללו גם החשודים הבכירים, ובהם מולנר.

יצויין כי אף שמולנר שוחרר מהמעצר בפרשה זו, הוא מצוי בימים אלה במעצר בגין חלקו בפרשה פלילית אחרת.

בשבוע שעבר השלימה המשטרה את מעצרם של 26 עבריינים בכירים בארגוני פשיעה שונים, ובהם מולנר, עדול כראג'ה וראשי ארגוני פשיעה בצפון, במסגרת פרשת "כוכב הצפון" - הכינוי שהודבק לאחת מפרשיות הסמים הגדולות ביותר בישראל אי-פעם.

המעצרים בפרשה התבצעו בתום חקירה בת שנתיים, שהתפרסה על פני 8 מדינות, שהעלתה חשד למעורבות של ארגוני הפשיעה הישראליים ברשת בינלאומית להברחת סמים, שניסתה להבריח בשבועות האחרונים 108 ק"ג קוקאין מפנמה לישראל.

החקירה החלה לפני כשנתיים בעקבות מידע מודיעיני, שלפיו אדם בשם מישל בן-סימון, שהכניס בעבר לישראל כמויות גדולות של סמים, מתכנן להבריח ארצה כמות גדולה של קוקאין מפנמה, תוך שיתוף-פעולה עם ארגוני פשיעה גדולים בישראל. ארגוני הפשיעה נדרשו לשלם 6,000 דולר לכל ק"ג קוקאין, מתוך כוונה למכור כל ק"ג ב-100 אלף דולר.

פיענוח הפרשה התאפשר הודות לעבריין שחצה את הקווים והפך לעד מדינה לפני כחודשיים.