16 חברות ישראליות יציגו בתערוכת המזון בגרמניה

בתערוכה יוקם ביתן ישראלי בהובלת מכון הייצוא שימותג תחת השם "Fine Foods From Israel" ■ שטראוס ו-BLU ייקחו חלק בתערוכה

תערוכת המזון המובילה בענף המזון, אנוגה, תתקיים השנה בקלן שבגרמניה בתאריכים 10-14 באוקטובר, ותציג גם ביתן ישראלי הכולל 16 חברות בהובלת מכון הייצוא. הביתן ממותג תחת השם: "Fine Foods From Israel".

החברות הישראליות שייקחו חלק בתערוכה מייצגות את ענף המזון הישראלי על גווניו השונים: מזון מוכן, ממתקים, שימורים וכיו"ב, לצד מוצרי מזון אותנטיים: גבינות צאן, עלי מיקרו בייבי, ממתקים מזרחיים, פיתות, טחינה, חלבה, ריבות, דבש ועוד.

החברות הישראליות המשתתפות בתערוכה הן: שטראוס, בית אל מזון, אופטימום ש.ב. הנדסת מערכות, א.ג.ס. ירוק, אפקטבעי, התאחדות מגדלי הצאן בישראל, זנלכל, BLU, אולירד ועוד.

אבי חפץ, מנכ"ל מכון הייצוא, ציין כי מרבית החברות המציגות בתערוכת אנוגה הן חברות קטנות ונישתיות, וכי זו ההזדמנות הראשונה שלהן להציג בתערוכה בסדר גודל מסוג זה ולהיחשף להזדמנויות עסקיות בינלאומיות.

ייצוא ענף המזון נפגע גם הוא מהמשבר העולמי, אך בשיעור נמוך יותר בהשוואה לענפים אחרים. מבדיקה שערך מכון הייצוא עולה כי ב-2008 מחזור הייצוא של הענף היה 802 מיליון דולר.

במחצית הראשונה של 2009 היה מחזור הייצוא 350 מיליון דולר - ירידה של 17% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אז עמד מחזור הייצוא על כ-422 מיליון דולר.