טרישה הותיר את הריבית על 1%; צופה התאוששות בלתי מאוזנת

(עדכון) "הסכנות המאיימות על תחזית הצמיחה החיובית התאזנו ברובן" ■ מרווין קינג הותיר את הריבית על 0.5% ■ כמו כן החליט הבנק המרכזי של בריטניה לא לשנות את התוכניות לרכישת אג"ח ב-175 מיליארד ליש"ט

סימני ההתאוששות בגוש האירו ובבריטניה לא שינו את עמדותיהם של נגידי הבנקים המרכזיים בבריטניה וגוש האירו שהותירו את הריביות על כנן.

הבנק המרכזי של אנגליה (BOE) פרסם את החלטת הריבית ב-13:00 (שעון ישראל) והבנק המרכזי של אירופה (ECB) פרסם את החלטתו ב-13:45 (שעון ישראל).

נגיד הבנק המרכזי של אנגליה, מרווין קינג, החליט להשאיר את הריבית על שפל של 0.5% וכן להותיר את התוכניות לרכישת אג"ח ב-175 מיליארד ליש"ט (278.1 מיליארד דולר) על כנן.

נגיד הבנק המרכזי האירופי (ECB), ז'אן קלוד טרישה, הותיר את הריבית על 1%, ואמר בנאום שנפתח כשעה לאחר הודעת הריבית כי "ההתאוששות לא תהיה מאוזנת ונמשכת". עם זאת, טרישה הסביר כי "הסכנות המאיימות על תחזית הצמיחה החיובית התאזנו ברובן".

"הכלכלה האירופית מראה סימני התאוששות" הדגיש טרישה וציין גם כי המדיניות של ארה"ב לחיזוק הדולר הינה חשובה.

"העניינים צפויים להשתפר, אך אני מאמין שמוקדם מדי להודיע על התבהרות כוללת של כלכלת גוש האירו", אמר קרסטן ברזסקי, כלכלן ב-ING בבריסל.

נתוני מאקרו בגוש האירו מצביעים על השתפרות התנאים הכלכליים בגרמני וצרפת - מנועי הצמיחה העיקריים של גוש האירו שחזרו להציג צמיחה חיובית ברבעון השני של 2009. נתוני הבנק המרכזי של אירופה צפויים על כך שהתמ"ג של גוש האירו עבר לטריטוריה החיובית ברבעון השלישי שהסתיים זה עתה.

עם זאת, יש לציין כי מדיניות פיסקלית אגרסיבית היא שהובילה את ההתאוששות הכלכלית, כך שתחזית הצמיחה של גוש האירו ב-2009 עדיין מעורפלת.