שוורצנגר שוב לא מצליח לחסל את הגירעון בתקציב של קליפורניה

ירידה של 1.1 מיליארד דולר נרשמה בהכנסות הממשל בקליפורניה בשלושת החודשים, כ-5.3% פחות מההערכות בתקציב ■ שוורצנגר צפוי להציג את התקציב לשנה הכספית החדשה בינואר.

הכנסות הממשל בקליפורניה בשלושת החודשים האחרונים ירדו בכ-1.1 מיליארד דולר - 5.3% פחות מההערכות בתקציב להכנסות בגובה של 85 מיליארד דולר. הגירעון נובע בעיקר מירידה בתשלומי מס הכנסה, בו בזמן ששיעור האבטלה במדינה טיפס באוגוסט ל-12.2%.

ארנולד שוורצנגר, מושל קליפורניה, צפוי לגלות תוך חודש האם הירידה החדה הזו שנרשמה בהכנסות היא חלק ממגמה של גידול בגירעון תקציבי, או נובעת מאירוע חד פעמי. "עלינו לקבוע אם מדובר באירוע מודד או באירוע בעל השלכות ארוכות טווח", אמר הדובר האחראי על התקציב במדינה.

נציין כי קליפורניה היא אחת המדינות שנפגעו הכי קשה מהמשבר האחרון בארה"ב. מאז פברואר קיצץ שוורצנגר את ההוצאות ב-32 מיליארד דולר. בנוסף, הוא הצליח לגייס 12.5 מיליארד דולר באמצעות העלאת מיסים ועוד 6 מיליארד דולר באמצעות הלוואות ותרגילים חשבונאיים - אך כנראה שהפעולות האלה לא מספיקות.

ההערכות הן שהגרעון בתקציב של קליפורניה יגדל בשלוש השנים הבאות בעוד 38 מיליארד דולר, מתוכם 7.4 מיליארד דולר בשנה הכספית שהחלה ביולי. נציין כי שוורצנגר צפוי להציג את התקציב לשנה הכספית החדשה בפני המחוקקים בחודש ינואר.