ספקיות התקשורת בארה"ב נגד גוגל: "היא חוסמת את שיחותינו"

AT&T: "יישום ה-Google Voice אינו מאפשר שיחות לאזורים כפריים מסוימים בארה"ב" ■ גוגל: "אנו לא דומים לספקיות תקשורת אחרות" ■ ועדת התקשורת הפדראלית התערבה וביקשה הבהרות - ולא בפעם הראשונה

הוועדה הפדרלית לתקשורת בארצות הברית (FCC) החלה לחקור אמש (ו') את גוגל כשבועיים לאחר שחברת הטלקום AT&T פנתה לוועדה בתלונה כי היישום Google Voice חוסם שיחות לאזורים כפריים מסוימים בארה"ב.

הוועדה שלחה מכתב לגוגל אתמול בו נשאלה גוגל כיצד היישום שלה עולה בקנה אחד עם ההגדרות המתחייבות מחוק התקשורת. בנוסף, גוגל התבקשה לגלות את מספר המשתמשים בשירות ולחשוף את זהות שותפיה.

במכתב כתבה הוועדה לגוגל כי היא "אוסרת על חסימת שיחות בידי ספקיות תקשורת", והדגישה כי רשתות פס רחב צריכות להיות "פתוחות, ניתנות לרכישה ונגישות לכל הצרכנים".

גוגל הגיבה להאשמות הללו, וטענה כי ספקיות תקשורת בחלק מהאזורים הכפריים של ארצות הברית ניצלו את חוקי ה-FCC, וגבו מחירים גבוהים עבור חיבור השיחות. גוגל טענה כי Google Voice הוא יישום הניתן בחינם, וגוגל אינה דומה לספקיות תקשורת אחרות; לכן אינה לא יכולה לשלם תעריפים אלה ולא צריכות לחול עליה ההגבלות שחלות על ספקיות אחרות.

נציין כי יישום ה-Google Voice, שנכנס בעוצמה לשוק הסלולרי בשנה שעברה, נחשב בעיני רבים כאיום תחרותי על תעשיית הסלולר המסורתית, בכך שהוא מספק את השירותים המקובלים בתעשייה, אך על גבי רשת האינטרנט, באמצעות Wi-Fi.

זהו אינו המקרה שבו ה-FCC מתערבת בענף. ביולי טענה גוגל כי אפל דחתה את יישום Google Voice של iPhone. אז פנתה ה-FCC לאפל ול-AT&T וביקשה מהן הסברים. אפל דחתה אז את ההצהרות שנמסרו על-ידי גוגל, לפיהן היא דחתה את יישום את Google Voice במכתב ששלחה ל-FCC.