שיכון ובינוי חתמה על חוזה בגואטמלה בהיקף 230 מיליון דולר

חברת הבת שיכון ובינוי- אס.בי.אי (SBI) תתכנן, תסלול ותתחזק כביש בן כ-300 ק"מ בצפון גואטמלה ■ עבודות התכנון והסלילה יימשכו כ-3.5 שנים, והחברה תתחזק את הכביש במשך 10 השנים שלאחר מכן

קבוצת שיכון ובינוי מדווחת היום על חתימת חוזה גדול בגואטמלה בהיקף של 230 מיליון דולר. על החוזה חתמה חברת הבת שיכון ובינוי- אס.בי.אי (SBI) תשתיות, חברה בבעלות מלאה של שיכון ובינוי והוא כולל תכנון, סלילה ותחזוקה של כביש באורך 300 ק"מ בצפון המדינה- כביש חוצה צפון גואטמלה (Franja Transversal del Norte).

מדובר באחד מעורקי התנועה הראשיים המחברים בין מדינות מרכז אמריקה.

עבודות התכנון והסלילה יימשכו כ-3.5 שנים, והחברה תתחזק את הכביש במשך 10 השנים שלאחר מכן. הפרוייקט ממומן באמצעות הלוואה ייעודית שקיבלה ממשלת גואטמלה מבנק מרכז אמריקאי.

היקף התמורה החוזית הכוללת בגין ביצוע הפרוייקט (תכנון, סלילה ותחזוקה) הינו כ- 230 מליון דולר (ארה"ב), שעיקרם הינו בגין עבודות התכנון והסלילה של הכביש ויתרתם הינם בגין עבודות התחזוקה על פני תקופת התחזוקה האמורה לעיל.

במסגרת עבודות הסלילה החברה תבצע 4 מיליון מ"ק עבודות עפר, 1 מיליון מ"ק עבודות מצעים וכ-1 מיליון טון עבודות אספלט.

נזכיר כי שיכון ובינוי כי זכתה בפרוייקט להקמת תחנת כוח הידרו אלקטרית בגואטמלה בהיקף של 200 מיליון דולר.

"שיכון ובינוי ממשיכה להוביל את מגזר התשתיות גם בתקופות בהן חברות ענק מתקשות להשיג מימון, ושוק האשראי מקשה על הפעילות. האמון של המערכת הפיננסית בחברה הוא עדות נוספת לעוצמתה של הקבוצה. שיכון ובינוי מצליחה להגיע בשנים האחרונות למספר מכובד של פרויקטים רחבי היקף בעולם בזכות ניסיונה הנרחב ויכולותיה הטכניות, הפיננסיות והתפעוליות בשוק התשתיות הגלובלי", אמר מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי, עופר קוטלר.

"חברת SBI תשתיות פעילה בגואטמלה כ- 30 שנה. פרוייקט זה הוא ציון דרך חשוב להרחבת פעילות SBI תשתיות בגואטמלה ובמרכז אמריקה, ומביא לידי ביטוי את יכולות החברה בפיתוח ובביצוע מגה-פרוייקטים מורכבים", מנכ"ל שיכון ובינוי- אס.בי.אי (SBI) תשתיות יהודה אלימלך.