ועידת החשמל והאנרגיה 2009 IEC תתקיים בשבוע הבא בישראל

רשת חכמה, אלקטרוניקה ירוקה ועוד - מהנושאים שיידונו בוועידת החשמל האנרגיה והאלקטרוניקה הגדולה בעולם ■ מנכ"ל מכון התקנים: "ועידה בסדר גודל כזה תעלה את סיכויי הטכנולוגיה הישראלית להימכר בעולם"

הוועידה הגדולה בעולם בתחום החשמל, האנרגיה, והאלקטרוניקה, ועידת IEC השנתית, תתקיים השנה בישראל בניהול מכון התקנים הישראלי ובתמיכת התמ"ת.

,(International Electrotechnical Commission) IECהנציבות הבינלאומית לאלקטרוטכניקה, היא ארגון בינלאומי שבמסגרתו מכינים תקנים בתחום החשמל והאלקטרוניקה. תקני IEC מהווים בסיס ליצירת תקנים לאומיים במדינות שונות, כשבמקרים רבים תקנים אלה מוזכרים כדרישות מחייבות במכרזים וחוזים.

הוועידה תתקיים בשבוע הבא (18-22 באוקטובר) בתל-אביב, בנוכחות יותר מ-1,200 נציגים מחו"ל מ-68 מדינות. "קיומה של ועידת IEC בישראל מהווה הזדמנות פז לחשוף בפני מנהלי חברות בין לאומיות, המגיעים ממדינות רבות בעולם, את יכולותיה של התעשייה הישראלית. חשיפה זו יכולה להביא להגדלת השקעותיהן של החברות מחו"ל בתעשיית ההיי- טק בכלל ותעשיית ההזנק בפרט", אמר שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר.

"הכנס יביא לחיזוק מעמדם של מומחי התקינה הישראלים בועדות התקינה הבין לאומיות השונות", ציין מנכ"ל מכון התקנים הישראלי, דורון טמיר. לדבריו, "ועידה בסדר גודל כזה תגביר את יכולתה של הטכנולוגיה הישראלית להשתלב בתקנים הבינלאומיים, ותגדיל את סיכוייה להימכר בעולם".

הוועידה ה-73

ממכון התקנים נמסר, כי רובם המכריע של משתתפי הוועידה מגיעים בפעם הראשונה לישראל. רבים מהם הינם מנהלים בכירים של חברות חשובות ומתקדמות בעולם, שהגיעו לישראל במטרה להשתתף בתהליך הכנת תקנים בינלאומיים חדשים בתחומים שונים ובהם טכנולוגיית המידע, ננוטכנולוגיה, אנרגיה, אלקטרוניקה נקייה ( (RoHS, מיקרו-אלקטרוניקה ורכב חשמלי.

הוועידה שתתקיים השנה בתל אביב היא הועידה ה-73 של ארגון IEC. המשלחת שתגיע לארץ עם מספר הנציגים הגבוה ביותר היא יפן עם למעלה מ-150 נציגים ולאחריה ארה"ב עם כ-100 נציגים. המשלחת הפלשתינאית מונה שישה נציגים.

בין החברות הבין לאומיות שנציגיהם יגיעו לוועידה: AT&T, Canon, Dell, Ericsson, Fujitsu, Hitachi, HP, IBM, Intel, Lexmark, Lucent, Michelin, Microsoft, Motorola, Oracle, Panasonic, Philips, Pioneer, Siemens, Sony.

כבוד למדינה המארחת

ארגון IEC נוסד בשנת 1906 במטרה לאחד את המאמצים של ארגונים לאומיים בתחום החשמל ליצירת תקנים בינלאומיים בהתאם לדרישות השוק. שלושת הסוגים העיקריים של התקנים שמכינים ב-IEC: תקנים למוצרים, תקנים לבדיקות ותקנים לבטיחות. אחת לשנה מתכנס הארגון למפגש שנתי של חמישה ימי עבודה, שבהם נערכות ישיבות הנהלת הארגון ובמקביל להן מתקיימות ועדות תקינה רבות (השנה יתקיימו כ-100 ועדות).

ממכון התקנים נמסר, כי קיום המפגש השנתי הוא כבוד גדול למדינה המארחת מאחר שזו הזדמנות לפעילים של IEC מכל רחבי העולם להיחשף לעשייה ולתעשייה של המדינה המארחת. הפעם הקודמת שבה ישראל אירחה את הוועידה השנתית של IEC הייתה 1966. ישראל היא אחת מ-76 מדינות החברות כיום בארגון.