"רוב מניות הטכנולוגיה הישראליות לא יקרות; נייס אטרקטיבית"

דניאל מירון, אנליסט הטכנולוגיה של RBC, ממשיך להיות אופטימי ■ "תוצאות הרבעון השלישי כבר גלומות במחירי המניות" ■ "פרטנר תהיה יותר אגרסיבית בשנה הבאה" ■ איזו חברה עומדת בפני פרשת דרכים?

זהו, עונת הדו"חות של הרבעון השלישי החלה, ואצל החברות הישראליות הנסחרות בשוק ההון האמריקני היא תיפתח בשבוע הבא עם דו"חות מלאנוקס שיפורסמו ביום רביעי בעוד צ'ק פוינט תעשה זאת יום אחריה.

כפי שזה נראה כרגע, מדובר יהיה בעונה די לא רעה, לפחות לפי התנהגות שוקי ההון בשבועות האחרונים, והתנהגות המניות הישראליות שנוסקות כמעט מדי יום לשיאים תקופתיים חדשים. כן, משבר האשראי לא נעלם אך התחושה היא שהאור בקצה המנהרה קיים ושהיום - להבדיל מבעבר - ניתן לראות אותו ביתר קלות.

"יש שיפור בפעילות העסקית, וניתן לראות אותה בבירור", אומר דניאל מירון, אנליסט הטכנולוגיה הראשי של בנק ההשקעות RBC. מירון, שהיה אופטימי כבר ברבעון השני של השנה, ממשיך להיות אופטימי גם באשר לתוצאות הרבעון השלישי של חברות הטכנולוגיה הישראליות. "יש התאוששות הדרגתית, והיא באה לידי ביטוי ביותר ענפים", הוא אומר.

וכך, השאלה המתבקשת היא האם אותה התאוששות כבר באה לידי ביטוי במחירי המניות. לדברי מירון, התשובה היא חיובית. "חלק לא מבוטל מהצפי להתאוששות בנתוני הרבעון השלישי והרביעי כבר גלומה ברמה כזו או אחרת בתמחור הנוכחי של המניות", אומר מירון.

לדבריו, הסנטימנט הכללי יותר חשוב בימים אלו מרמת המכפילים לפיהן נסחרות החברות, ולכן, במסגרת תוצאות הרבעון השלישי והרביעי, ציבור המשקיעים מצפה שהחברות תעמודנה בתחזיות הרבעון השלישי אך גם תהיינה אופטימיות באשר לעתיד. "לכן, קשה לי להאמין שחברה שתעקוף את התחזיות של הרבעון השלישי או תעניק תחזיות טובות יותר לעתיד מנייתה תעלה בחדות".

ולמרות זאת, מירון עדיין מאמין כי התמחור הנוכחי של רוב המניות הוא אטרקטיבי כשלוקחים בחשבון את תחזיות החברות לשנה הבאה. "המכפילים של רוב חברות הטכנולוגיה הישראליות נעים כיום בין 15,16,17. אלו מכפילים סבירים, ואם בוחנים את המכפילים לפי תוצאות חזויות לשנה הבאה מגיעים למסקנה כי רוב המניות לא יקרות. הן לא ממש זולות אך הן גם לא ממש יקרות".

מהמאקרו למיקרו

כשהוא מעריך את מצבן של חברות הטכנולוגיה הישראליות, מירון ממשיך להיות אופטימי לגבי עתידה של נייס , שנסחרת כיום לפי שווי של 1.9 מיליארד דולר לאחר שעלתה מתחילת השנה בשיעור של 36%. מירון, שטוען כי מניית נייס ממשיכה להיות אטרקטיבית, מספר כי חילוף המנכ"לים בחברה - זאבי ברגמן שהחליף את חיים שני - יצר "דגשים שונים". לדבריו, כשנפגש עם ברגמן, ציין האחרון כי הוא רוצה להפוך את נייס לחברה הגדולה פי שניים עד שלושה מגודלה הנוכחי בתוך מספר שנים.

"אין ספק שמדובר במטרה שתגשים עצמה תוך כדי ביצוע רכישות", אומר מירון.

אלווריון צריכה להחליט

גם אלווריון , שנסחרת כיום לפי שווי של 250 מיליון דולר, עומדת לקבל בשעריה בחודשים הקרובים מנכ"ל חדש לאחר שצביקה פרידמן הודיע על פרישתו. במקרה של אלווריון, טוען מירון כי מדובר בחברה שעומדת בפני צומת החלטה. "אלווריון צריכה לקבל החלטה - האם היא רוצה לפעול רק בנישה של Wimax ולהבין כי לא תכבוש את העולם אך העוגה שתיצור לעצמה תאשפר לה לחיות, ולהגיע לשווי חברה של עד חצי מיליארד דולר או להמשיך ולרדוף אחרי הנישה הזו, להמשיך ולהשקיע במו"פ ובשיווק ובמקביל לנסות ולעלות על גלי הטכנולוגיה המתחרה - LTE".

מירון מוסיף כי גם באלווריון, כמו גם בסרגון, ניתן לראות המשך גידול בביקושים אך אלו עדיין לא יבואו לידי ביטוי בתוצאות הכספיות של החברות ברבעון הרביעי או הראשון של השנה הבאה.

אנליסט הטכנולוגיה של RBC מתייחס בסקירתו גם לחברות קטנות יותר דוגמת וולטייר . "וולטייר מרוויחה משיפור בהוצאות על Data Centers והידוק הסכמי OEM". וולטייר נסחרת כיום לפי שווי של 92 מיליון דולר לאחר שעלתה מתחילת השנה בשיעור של 49%.

חברה קטנה אחרת אליה מתייחס מירון היא אלוט תקשורת . "אלוט ממשיכה להרוויח מהגאות בתחום של Mobile Data", הוא אומר ומצפה לתוצאות סולידיות ברבעון השלישי. אלוט נסחרת כיום לפי שווי של 84 מיליון דולר לאחר שנסקה מתחילת השנה בשיעור של 130%.

2010 - השנה של פרטנר

ולבסוף, מתייחס מירון בסקירתו גם לזכיינית הסלולר פרטנר שלאחרונה הבעלות בה עברה לידיו של איש העסקים אילן בן דב.

"לפי ההתרשמות שלי, פרטנר צעדה בעבר בכיוונים מסוימים אך היא לא הייתה מספיק החלטית. התהליך של שינוי הבעלות על החברה גרם לה להאט את קצב הביצוע של מספר תוכניות תפעוליות, ואני מעריך שבשנה הבאה החברה תהיה יותר אגרסיבית".