מצטרפת למרוץ: אמיליה פיתוח במו"מ לרכישת קרליין

על פי הערכות, מחיר העסקה יהיה גבוה מ-200 מיליון שקל

חברת אמיליה פיתוח שנסחרת בבורסה בת"א דיווחה היום על כניסה למו"מ עם חברת פריגו על רכישת קרליין. בכך היא מצטרפת לחברת על-בד שפרסמה דיווח דומה בשבוע שעבר. קבוצת עלבד-דנשר דיווחה גם כי היא התקשרה בהסכם עם חברת יונילבר ישראל, לפיו, במידה והקבוצה תזכה במכרז קרליין החברות ישתפו עולה ביניהן לעניין מימוש הצעת המכרז. ככל הידוע, גם חברת פלאסן מתמודדת על הרכישה.

כזכור, פריגו הודיעה לפני מספר חודשים על הכוונה למכור את קרליין, שעוסקת בתחום הקוסמטיקה והטואלטיקה, ולהתמקד בעסקי הליבה שלה -תרופות.

בראיון ל"גלובס" לפני מספר שבועות, אמר רפי לבל, מנכ"ל פריגו ישראל, כי יש "הרבה קופצים" על קרליין. הוא העריך שאחרי החגים תצטמצם הרשימה לשני רוכשים פוטנציאליים, ויסוכם עם אחד מהם. לגבי המחיר של העסקה אמר לבל כי "כשיש תחרות, המחירים עולים. זאת לפחות הציפייה שלי".

לפי הערכות, עלבד-דנשר ואמיליה פיתוח הן השתיים שנמצאות במו"מ המתקדם יותר עם פריגו. ההערכות הן שמחיר העסקה יהיב גבוה מ-200 מיליון שקל.

מנתונים שהעבירה בעבר פריגו לבורסה עולה כי ברבעון האחרון (שהסתיים בסוף מארס 2009) נרשמה חולשה במכירות קרליין, והן הסתכמו ב-18 מיליון דולר. מדובר בירידה של 26% לעומת הרבעון הקודם ובירידה של 21% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2008.

ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני 2008 הסתכמו ההכנסות של קרליין ב-92.2 מיליון דולר, כשבכל רבעון ההכנסות צמחו ביחס לרבעון שקדם לו. פריגו לא מפרסמת נתונים על הרווח הנקי של קרליין. *