כחודשיים לאחר שקייזמן מכר את השליטה בה: בקשה למינוי כונס לאסים השקעות

זאת לשם מימוש השיעבודים הרשומים לטובת מחזיקי האג"ח של אסים, עם העמדת האגרות לפירעון מיידי ■ אסים: הבקשה שהגיש נאמן האג"ח היא "צעד מיותר, קנטרני וללא צידוק, מתוך כוונה להשתלט על נכסי החברה"

אורורה פידליטי חברה לנאמנות, נאמנת אגרות החוב של חברת ההשקעות בנדל"ן אסים , הגישה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה למינוי כונס נכסים זמני לחברה. זאת, לשם מימוש השיעבודים הרשומים לטובת מחזיקי האג"ח של אסים, עם העמדת האגרות לפירעון מיידי.

לטענת המבקשת, אסים חייבת למחזיקי האג"ח כ-95 מיליון שקל, ואין באפשרותה לעמוד בהתחייבויותיה. תשלום הריבית הבא על האג"ח, בהיקף של כ-3.3 מיליון שקל, מתוכנן לסוף נובמבר, כשבקופת החברה מזומנים ושווי מזומנים של כ-4 מיליון שקל בלבד. לפיכך, בשבוע שעבר התקבלה החלטה מיוחדת באסיפת מחזיקי האג"ח, להעמיד את האג"ח לפירעון מיידי.

לדברי אורורה פידליטי, מימוש השיעבודים הרשומים באמצעות כונס נכסים הוא המפלט היחיד והנראה לעין בשלב זה לצורך הבטחת זכויות מחזיקי האג"ח, עימם נמנים חברות ביטוח ובתי השקעות. זאת, בטרם יצליחו בעלי השליטה החדשים, המסתתרים מאחורי מסך ההתאגדות ומסרבים לחשוף את זהותם האמיתית, להקדים את מחזיקי אגרות החוב ולפעול למימוש נכסי החברה במכירת חיסול מהירה, בשווי נמוך משווי הנכסים האמיתי, תוך משיכת התמורה לכיסם והותרת מחזיקי האג"ח למול חברה מרוקנת.

בית המשפט התבקש למנות את עו"ד אופיר נאור ממשרד נאור-גרשט לתפקיד כונס נכסים זמני.

השליטה נמכרה ב"מחטף"

בעלת השליטה הנוכחית באסים היא חברת נץ בונדס , שרכשה את מניות השליטה מידי עדי קייזמן בסוף אוגוסט תמורת 13 מיליון שקל. זאת, לעומת 41 מיליון שקל שקייזמן שילם תמורתן שנה אחת קודם.

את המכירה ביצע קייזמן תוך ימים ספורים בהליך בזק, אותו מגדירים בעלי האג"ח של אסים כ"מחטף". העסקה בוצעה יממה בלבד לפני אישור הסדר חוב באסים, עליו סיכמו הצדדים לאחר חודשים ארוכים של דיונים, ולאחר ששני מתווים קודמים שהציע קייזמן נדחו על-ידי מחזיקי האג"ח.

בעלי האג"ח הופתעו מאוד מהתפנית המהירה, ובפנייתם לבית המשפט העלו את החשש כי המכירה נועדה לשחרר את החברה מהסיכומים שהושגו. בנוסף הם מציינים את חששם מחוסר הבהירות לגבי בעלי השליטה בנץ בונדס ויכולתם לעמוד בהתחייבויות של אסים.

דו"חות המחצית הראשונה של אסים הגבירו את חששות בעלי האג"ח, לאחר שצורפה אליהם הערת "עסק חי" המטילה ספק ביכולת החברה להמשיך לפעול. עד כה עמדה אסים בהתחייבויותיה, אך קיים חשש כבד כי בהמשך לא תצליח בכך, בשל חשיפתה למשבר הנדל"ן העמוק במזרח אירופה, שם היא פעילה ברומניה ובבולגריה. כיום מרבית הפרויקטים שלה בהקפאה, ובמחצית היא רשמה הפסד של כ-40 מיליון שקל, כשהון עצמי בסך 25 מיליון שקל מממן 18% מהמאזן שלה.

מחברת אסים השקעות נמסר היום כי "החברה עמדה עד כה בכל התשלומים לבעלי האג"ח ולא הפרה כלל את שטר הנאמנות, ובכוונתה להמשיך ולעמוד בהתחייבויותיה כלפיהם. הבקשה לכינוס נכסים הינה צעד מיותר, קנטרני וללא כל צידוק, והיא הוגשה מתוך כוונה להשתלט על החברה ונכסיה, הנאמדים בכ-130 מיליון שקל. אסים ביצעה מספר מהלכים מול חלק ממחזיקי האג"ח, אך לצערנו נוכחנו לדעת כי חלקם מונעים מאינטרסים שאינם משרתים את שאר המחזיקים, והם אינם מעוניינים להגיע להבנות אלא להשתלט על החברה".