על רקע דיוני הסדר החוב: אפריקה מוכרת את אנגלו סכסון

גלובס tv עפ"י ההסכם עם מחזיקי האג"ח, לאפריקה אסור למכור נכסים - אולם לחברות הבנות שלה מותר ■ רוכש הרשת הוא רונן שטרית ■ לבייב דחה את הצעת ההסדר של מחזיקי האג"ח

אפריקה ישראל ממשיכה לממש. ל"גלובס" נודע כי החברה שבשליטת לב לבייב מוכרת את רשת תיווך הנדל"ן הוותיקה והגדולה אנגלו סכסון.

רוכש הרשת הוא רונן שטרית מלוד. לרשת 60 סניפים הפרושים בכל רחבי הארץ ובהם יותר מ-300 סוכנים. הרשת הוקמה ע"י דייב בלומברג המנוח, שעלה מדרום אפריקה, בשנת 1964. ב-1992 נרכשה הרשת ע"י קבוצת אפריקה ישראל (51%) ומגדל חברה לביטוח (49%). ב-2002 מונתה בתו של לבייב, צביה לבייב-אלאזרוב, לתפקיד יו"ר אנגלו-סכסון.

בנובמבר 2006, לאחר שותפות של 14 שנה, רכשה אפריקה ישראל את חלקה של חברת הביטוח מגדל תמורת 7.5 מיליון שקל. במהלך השנה האחרונה קודם לרכישה חילקה החברה לבעלי מניותיה דיבידנדים במיליוני שקלים וההערכות היו כי סך העמלות השנתי הכולל של המשרדים עמד אז על כ-65 מיליון שקל. ביולי 2008 מונתה עדינה חכם למנכ"לית הרשת.

צביה לבייב אמרה עם הודעת הרכישה כי "אפריקה ישראל רכשה את יתרת מניות אנגלו-סכסון לאחר שזו צמחה בעשרות אחוזים בשנים האחרונות ותוך ציפייה להמשך גידול וצמיחה גם בשנים הבאות".

נזכיר כי עפ"י ההסכם שעליו חתמה שלשום עם מחזיקי האג"ח, לאפריקה אסור למכור נכסים - אולם לחברות הבנות שלה מותר לעשות זאת.