טורבו לדלק: טורבוביץ' עשוי להתמנות ליו"ר דלק אנרגיה

בדלק אנרגיה מכהן כיום בתפקיד היו"ר גבי לסט, שאם יתמנה טורבוביץ' לתפקיד הוא יישאר כיו"ר חברת האם קבוצת דלק, וכן של החברות הבנות דלק פטרוליום ודלק רכב

קבוצת דלק של איש העסקים יצחק תשובה מנהלת מגעים עם יורם טורבוביץ' בדבר הצטרפותו לחברת דלק אנרגיה , בתפקיד יו"ר הדירקטוריון. רק לפני מספר חודשים נכנס טורבוביץ', מהמנהלים המוערכים במשק, לתפקיד יו"ר דירקטוריון חברת אזורים שבשליטת שעיה בוימלגרין. בדלק אנרגיה מכהן כיום בתפקיד היו"ר גבי לסט, שאם יתמנה טורבוביץ' לתפקיד הוא יישאר כיו"ר חברת האם קבוצת דלק, וכן של החברות הבנות דלק פטרוליום ודלק רכב.

טורבוביץ', 51, הוא משפטן בעל תואר דוקטור מאוניברסיטת הרווארד בארה"ב. בשנים 1990-1993 שימש כיועץ המשפטי של משרד התעשייה והמסחר, ולאחר שב-1993 הוקמה הרשות להגבלים עסקיים, עמד טורבוביץ' (אז בן 34 בלבד) בראשה, תוך שהוא הופך את הרשות לגורם משמעותי במשק המשפיע על התנהלותן של חברות מרכזיות.

כשפרש בדצמבר 96' מתפקידו ברשות, מנע ביהמ"ש את מינויו של טורבוביץ' למנכ"ל בזק, בשם עיקרון הצינון. בדסק"ש מקבוצת אי.די.בי התנפלו על הצעיר המבטיח, והוא מונה כמשנה למנכ"ל הוותיק, דב תדמור, ובהמשך עם פרישתו של תדמור תפס את מקומו. לאחר שלוש שנים באי.די.בי עזב טורבוביץ' בעקבות מי שהביא אותו לקבוצה, אודי רקנאטי.

הידידות בין השניים נמשכה, והקשרים העסקיים חודשו כאשר מונה טורבוביץ' לטפל במכירת אי.די.בי. הוא תיווך בעסקה במסגרתה רכש נוחי דנקנר את השליטה בחברה מידיהם של משפחות קרסו ורקאנטי, ולפי הערכות קיבל עבור התיווך כ-20 מיליון שקל.

לאחר שעשה לביתו, מונה טורבוביץ' לראש הסגל במשרד ראש הממשלה בתקופת אהוד אולמרט, והיה אחראי על הקשר עם הממשל בארה"ב ועל היחסים מול מדינות ערב. מאז סיום תפקידו בשנה שעברה, הספיק לשמש כיועץ מיוחד של קבוצת לבייב הבינלאומית ואפריקה ישראל הציבורית, עוד בטרם התמנה לתפקיד יו"ר אזורים, במסגרת תוכנית ההבראה שהוביל בנק מזרחי-טפחות, הנושה הגדול ביותר של חברת בוימלגרין.

עם מינויו לתפקיד יו"ר אזורים, בהיקף משרה של כ-70% משרה, קיבל טורבוביץ' חבילת תגמול נאה, הכוללת שכר שנתי של 1.5 מיליון שקל, בונוס של 1.5% מרווחי החברה ואופציות ל-3% ממניותיה. ייתכן שבאזורים לא יראו בעין יפה את מינויו לתפקיד נוסף, ואילו בדלק אנרגיה ירצו את טורבוביץ', הנחשב למנהל טוב ובעל קשרים רבים ובינלאומיים, בהיקף משרה הגדול מ-30%.

מקבוצת דלק לא נמסרה התייחסות לידיעה.