שוק הנדל"ן בארה"ב מתאושש; צפי לנתוני מאקרו חיוביים

מאז ינואר מכירות הבתים הקיימים עלו ב-14% ■ התחלות הבנייה בארה"ב עלו באותה תקופה ב-23% והתחלות הבניה של בתים למגורים של משפחה אחת טיפסו ב-34%

שוק הנדל"ן האמריקני מתאושש מהמשבר החמור ביותר מזה יותר מ-60 שנה, הודות לשילוב בין כוחות השוק ותמריצים ממשלתיים. המשקיעים

נתוני מאקרו בתחום הבנייה צפוי לשוב ולעלות בספטמבר ולהציף את הכותרות במהלך השבוע הקרוב.

"אנחנו צופים חדשות חיוביות משוק הנדל"ן", אמרו אנליסטים ב-IHS גלובל אינסייט.

נראה כי בניגוד לעליות בשוקי המניות, שלדעת רבים אינו אלא "אוויר חם", ההתאוששות של שוק הנדל"ן האמריקני היא אמיתית; מאז ינואר, מכירות הבתים הקיימים עלו ב-14%, והציגו התחזקות ב-5 מתוך 7 חודשים.

התחלות הבנייה בארה"ב עלו באותה תקופה ב-23% והתחלות הבניה של בתים למגורים של משפחה אחת טיפסו ב-34%.

עם זאת, חלק מהכלכלנים מזהירים מפני היחלשות הבנייה שתשקף את החששות מפני ירידה בביקושים לדירות ובתים ברחבי ארה"ב וכן את סיום תוכנית זיכויי המס בסוף נובמבר. על פי האיגוד הלאומי של קמעונאים, זיכויי המס צפויים להגדיל את היקף המכירות ב-350 אלף יחידות. על מנת לקבל את זיכוי האשראי, על רוכשי הדירות לבצע רכישה לפני ה-1 בדצמבר. במהלך השבוע הקרוב, הקונגרס צפוי להאריך ולהרחיב את תוכנית זיכויי המס.

על פי התחזיות, התחלות הבנייה גדלו ב-1.5% בספטמבר לקצב מתואם עונתית של 607 אלף יחידות מ-598 אלף יחידות באוגוסט. כמו כן, המכירות של בתים קיימים גדלו כנראה ב-5% לקצב מתואם עונתית של 5.38 מיליון יחידות בספטמבר מ-5.1 מיליון יחידות באוגוסט.

נציין כי עיקולי הבתים בארה"ב הם הגורם העיקרי שהפיל 15% ממחוסרי הדיור במערב התיכון של ארה"ב - נתון המשקף את העלייה החדה בשיעורי האבטלה באיזור זה של ארה"ב. כך לדוגמה, שיעור האבטלה במדינת אוהיו עלה לשיא של 10.8% באוגוסט.