דליה איציק קיבלה את טיוטת דו"ח המבקר בנושא שיפוץ דירתה

מדובר בדו"ח על תשלומים ששילם מינהל הכנסת על שיפוץ דירתה של איציק ■ במקביל קיבלו יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, ומנכ"ל הכנסת לשעבר, אבי בלשניקוב, את טיוטת דו"ח המבקר בעניין הביקורת על מינהל הכנסת

ח"כ דליה איציק קיבלה את טיוטת דו"ח מבקר המדינה בנושא תשלומים ששילם מינהל הכנסת על שיפוץ דירתה בהיקף של עשרות אלפי שקלים. במקביל קיבלו יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, ומנכ"ל הכנסת לשעבר, אבי בלשניקוב, את טיוטת דו"ח המבקר בעניין הביקורת על מינהל הכנסת.

לפי הנוהל הקבוע במשרד המבקר, נשלחו טיוטות הביקורת לתגובת המבוקרים, ועליהם להשיב על הטיוטות בתוך 3 שבועות, ולאחר מכן יגובש הדו"ח הסופי.

הטיוטות הינן בעקבות בדיקה מיוחדת שערך היועץ לענייני שחיתות במשרד המבקר, מאיר גלבוע. הבדיקה הנוגעת לאיציק מתייחסת לעבודות שיפוץ רחבות היקף בדירתה. הבדיקה הכוללת בנוגע למינהל הכנסת מתייחסת, בין היתר, לרכישת שטיחים עבור המשכן בעלות של כ-150 אלף שקל ללא מכרז.

איציק הסבירה בזמנו כי הכנסת שילמה על שיפוץ דירתה כ-70 אלף שקל. לדבריה, היא חסכה כסף רב בכך שלא שכרה דירת שרד אלא השתמשה בדירתה הפרטית כדירת שרד, ואולם בשל כך היה עליה להפכה לייצוגית יותר. לדבריה, הכל נעשה בהתאם לנהלים ובפיקוח ישיר של חשב הכנסת ושל היועצת המשפטית.

בתוך כך הודיע היום (ג') מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, כי החליט להעמיק את הבדיקה באוניברסיטת תל-אביב בעקבות ההתרחשויות האחרונות, שהחלו עם התפטרותו של הנשיא לשעבר, פרופ' צבי גליל. בין היתר, יבדוק המבקר מעורבות אנשי עסקים בוועד המנהל של האוניברסיטה.